انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

رتبه‌بندی شرکت‌های باری ریلی به ایران رسید

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » رتبه‌بندی شرکت‌های باری ریلی به ایران رسید
معاون بهره‌برداری سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشد ۵۵ درصدی ترانزیت ریلی کشور گفت: این رشد آسان نبوده و با تلاش شرکت راه‌آهن در طول دو تا سه سال محقق شده است. ابراهیم محمدی، معاون بهره‌برداری سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در برنامه گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه اقداماتی برای رتبه‌بندی شرکت‌های باری بر اساس شاخص‌های تعریف شده انجام شده است، گفت: بر اساس مولفه‌ها و شاخص‌های تعیین شده شرکت‌های باری رتبه‌بندی و امتیاز دهی می‌شوند و برنامه‌هایی در این راستا تدارک دیده شده است.

 

محمدی افزود: به بحث ترانزیت نیز نگاهی نو داریم. در دو، سه سال اخیر شاهد رشد ۵۵ درصدی ترانزیت ریلی کشور شده‌ایم که آسان نبوده و با تلاش بی‌وقفه محقق شده است. وی با بیان اینکه در رشد ترانزیت می‌توانیم به اهداف برنامه ششم توسعه دست یابیم، عنوان کرد: امسال که در آغاز برنامه هستیم برای رسیدن ترانزیت به ۶۲ میلیون تن برنامه‌ریزی شده و رشد ۵۰ درصدی لحاظ شده که پیش‌بینی می‌شود سال آینده نسبت به امسال به رشد ۳۰ درصدی و در سال‌های انتهای برنامه نیز به رشد 4 تا 5 درصدی برسیم. محمدی با اشاره به اینکه با ارتقای کیفیت و افزایش صرفه اقتصادی می‌توان شاهد ورود بیشتر بخش خصوصی به شبکه حمل‌ونقل ریلی شد، گفت: در این راستا می‌توان به قطارهای سریع‌السیر اشاره کرد که به عنوان نمونه اگر مسافری که مسیر تهران تا اصفهان را حدود 6 ساعت با اتوبوس طی می‌کند بتواند با قطار سریع‌السیر این مسافت را در دو تا سه ساعت طی کند و رفت و برگشت سریع‌تری داشته باشد هرگز به سمت اتوبوس نمی‌رود و ایمنی قطار و زمان سیر کمترقطار نسبت به جاده از جذابیت‌های حمل‌ونقل ریلی است.

محمدی همچنین به برنامه‌ریزی برای توسعه قطارهای گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: رویکرد جدید راه‌آهن در خدمات گردشگری بود که با استقبال روبه‌رو شد. در دو بخش ریلی این قطارها را پیاده‌سازی کرده‌ایم یکی قطارهای گردشگری بین‌المللی که با همکاری تورهای خارج کشور مسافران بین‌المللی از ترکیه و مرز تبریز با قطارهای خودشان به کشور می‌آمدند و با قطارهای ما وارد شهرهای گردشگری مانند اصفهان و شیراز می‌شدند و در انتهای مسیر با هواپیما به کشور خود می‌رفتند و مسافران دیگری که با همان هواپیما وارد شهرهای گردشگری می‌شدند با استفاده از قطارهای داخل کشور به مرز می‌رفتند. در کناراین قطارها به طراحی قطارهای گردشگری داخلی پرداختیم که تعریف جدیدی بود که با طراحی قطارهای داخلی گردشگری مسافران می‌توانند از طبیعت زیبای استان مازندران و فیروزکوه و نیز در منطقه جنوب کشور با عبور از شهرستان اهواز از طبیعت بکر زاگرس استفاده کنند و دراین راستا قطارهای مختلفی درنظر گرفته شده‌اند و این روند ادامه دارد.

لینک منبع: http://donya-e-eqtesad.com/news/1113712

لینک کوتاه: https://rtcguild.ir/?p=2041&preview=true

 

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more