انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

نوسازی ایستگاه‌های ساری و قائم شهر با اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » نوسازی ایستگاه‌های ساری و قائم شهر با اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی

گران پاشا از افزایش تردد مسافر از طریق راه‌آٖهن ساری به روزانه سه تا پنج هزار مسافر در بخش مسافری خبر داد و گفت: این در حالی است که  به دلیل شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در مازندران با افت مسافر به مقصد مشهد روبرو شده‌ایم.

یوسف گران پاشا از جابجایی روزانه سه هزارتا پنج هزار مسافر از ایستگاه ساری خبر داد و گفت: پیک سفر ما در تابستان و ایام عید است. لذا سالن‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سیستم سرمایشی قطارها کنترل می‌شود به‌طوری‌که یک از قطارهایی که ازنظر سرمایشی با مشکل مواجه بود برای رفاه مسافران از خط خارج و نمونه سالم جایگزین شد.

وی افزود: به دلیل شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در مازندران با افت مسافر به مقصد خراسان و مشهد روبرو شده‌ایم. لذا قطار ساری-مشهد  از حرکت روزانه به‌صورت دو روز یک‌بار جابجایی مسافر را انجام می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن ساری گفت: قطارهای فعلی از گرگان یک و دو، ساری-تهران، ساری-تهران و تهران-ساری به‌صورت هرروز، ساری-مشهد و مشهد-ساری، فیروزکوه -تهران، دو ریل باس گرگان-پل سفید و پل سفید-گرگان، قطار مسافری پل سفید-گرگان مجموعه ترددهای راه‌آهن ساری را تشکیل می‌دهند.

گران پاشا بابیان اینکه در بخش باری با افت حجم جابجایی روبرو شدیم، گفت: درگذشته ۷۰۰ تا یک‌میلیون تن بار مازوت به نیروگاه نکا حمل می‌شد اما به دلیل تبدیل‌شدن سوخت این نیروگاه به گاز از حمل بار ما کاسته شد و در حال حاضر حمل مازوت و مواد نفتی به بندر امیرآباد، کود برای کشت و صنعت، گاز برای قائم‌شهر  و حمل ریل‌های خریداری‌شده انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های ریلی این استان عنوان کرد: بازسازی و بهسازی مسیر حدفاصل شیرگاه- تا زیرآب به طول ۲۰ کیلومتر، مقاوم‌سازی پل‌ها، نصب «اسلپ ترک» به‌جای بالاست و تراورس، بازسازی ایستگاه‌های نکاه، شهید نوبخت و بهشهر ازجمله پروژه‌های در دست اقدام است.

مدیرعامل راه‌آهن ساری از انجام مقدمات نوسازی ایستگاه قائم‌شهر و ساری برای توسعه بنای
ایستگاهی به ۲۰۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان برای هر دو ایستگاه خبر داد و گفت: مشاور پروژه مشخص‌شده است و در حال آماده کردن برپایی مناقصه هستیم.

گران پاشا با اشاره به تکمیل ساخت پل رو-رو بندر امیرآباد خاطرنشان كرد: پل رو-رو  آماده ریل‌گذاری شده است. همچنین باید بر روی تعویض بوژی تمرکز کنیم و باید دو قطار دیزلی عریض به دلیل تفاوت عرض خطوط راه‌آهن ایران و قزاقستان خریداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more