دیدار هیات مدیره انجمن صنفی با هیات مدیره راه آهن

بازگشت به نوشته‌ها

دیدار هیات مدیره انجمن صنفی با هیات مدیره راه آهن

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، جلسه دیدار اعضاء هیات مدیره و دبیر انجمن با هیات مدیره راه آهن ، صبح امروز در محل دفتر مدیرعامل راه آهن برگزار گردید.
در این جلسه که اعضای هیات مدیره و معاونین راه آهن نیز حضور داشتند، هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی ضمن تبریک ایام و انتصاب آقای دکتر رسولی به سمت معاونت وزیر و مدیرعامل راه آهن، برای ایشان موفقیت در تحقق اهداف راه آهن و اعتلای صنعت ریلی را آرزو نمودند.
در ادامه هر یک از اعضاء هیات مدیره و دبیر انجمن، جداگانه مسائل و مشکلات بخش ریلی را مطرح و به گامهای مؤثری که طی سالهای گذشته در راستای پویایی بخش ریلی برداشته شده اشاره و در جهت حمایت از حمل ونقل ریلی و احقاق حقوق این بخش، خواستار کمک و مساعدت بیشتر از دولت و مسئولین راه آهن شدند.
اعضاء هیات مدیره انجمن اعتقاد خود را مبنی بر اینکه انجمن میتواند بعنوان بازوی کمکی برای اتخاذ تصمیم های سازنده در جهت اجرای برنامه های توسعه ای و افزایش ناوگان و بهره وری بخش نقش آفرین باشد را مطرح و خواستار هماهنگی بیشتر با مسئولین، دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای افزایش سهم ریلی از حمل و نقل کشور شدند. در این رابطه یادآوری گردید علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت توجه و سهم بخشی بیشتر به حمل و نقل ریلی، متأسفانه دولت ها در جهت تحقق رهنمودها و اهداف تعریف شده که تاثیر بسیاری در کاهش مصرف انرژی و قیمت تمام شده کالاها و رشد اقتصاد کلان کشور را دارد گامهای جدی و مؤثر برداشته نشده است. از طرف دیگر به لحاظ بالا بودن هزینه های سرمایه گذاری و طولانی بودن دوره بازگشت سرمایه و عدم وجود منابع و تسهیلات ارزان قیمت، انگیزه و امکان حضور بخش خصوصی در تامین ناوگان و لکوموتیو عملا غیرممکن شده است و این شرایط زنگ خطری برای آینده این بخش در تأمین نیازهای حمل و نقل ریلی خواهد بود.
در ادامه، اعضاء هیات مدیره راه آهن هر یک ضمن بیان نقطه نظرات و تشریح شرایط کنونی و تاکید بر ضرورت همدلی بیشتر بین طرفین برای تحقق برنامه ها ، نقش آفرینی بخش خصوصی در این زمینه را ضروری دانسته و اعتلا و رشد حمل و نقل ریلی را در سایه نگاه مشترک به مسائل و رفع تنگنا با همفکری و معاضدت یکدیگر مورد تاکید قرار دادند.
دکتر رسولی مدیرعامل راه آهن نیز، ضمن اظهار خرسندی از فراهم شدن شرایط خدمتگذاری در راه آهن، همدلی در خانواده بزرگ راه آهن را به عنوان رکن اساسی در پیشبرد برنامه ها و اهداف راه آهن و بخش خصوصی دانسته و تاکید داشتند که تحقق برنامه ها بر پایه تصمیات و نظرات مشورتی انجمن می تواند اجرایی و راهگشا باشد و باید به گونه ای عمل نماییم که هر ماه یک خبر خوش برای مجموعه دست اندرکاران داشته باشیم. ایشان ضرورت استفاده از نظرات راه آهن در ساخت و توسعه شبکه را بعنوان ارگان بهره برداری مورد تاکید قرار داده و بحث فرهنگ سازی در استفاده از حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر را مسئولیتی جدی برای طرفین برشمردند و خواستار ادامه این جلسات مشورتی به صورت مستمر در آینده شدند.

لینک کوتاه: https://rtcguild.ir/1398-02-03

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها