نسخه انجمن صنفی برای ایجاد نهاد رگولاتوری ریلی

بازگشت به نوشته‌ها

نسخه انجمن صنفی برای ایجاد نهاد رگولاتوری ریلی

ترابران

سبحان نظری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعلام کرد که این انجمن طرحی برای تاسیس نهاد تنظیم‌ گر در حوزه ریلی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است و به دنبال آن است که با تشکیل یک کارگروه این طرح را نهایی کند.

به گزارش ترابران، محسن پورسیدآقایی، عضو هیئت‌علمی دانشکده راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران در حالی راه میانبر برای تشکیل نهاد تنظیم‌‌گر ریلی را ورود انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و نوشتن طرح مورد نظر از سوی بخش خصوصی و ارائه آن به نمایندگان مجلس معرفی کرد که سبحان نظری از ارائه چنین طرحی به بهارستان خبر داد.

سبحان نظری،‌ عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل ریلی و خدمات وابسته به ترابران خبر داد که این انجمن طرحی برای تاسیس نهاد تنظیم‌گر حمل و نقل ریلی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه داده است.

او در توضیح این خبر گفت: «انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، پیشنهادهای مختصری برای تاسیس نهاد تنظیم‌گر حمل و نقل ریلی به مجلس تقدیم کرد.»

به گفته نظری؛ در فرصت محدود بررسی لایحه برنامه امکان مذاکره و اقناع دولت و مجلس برای پذیرش این پیشنهاد فراهم نشد.

او در همین حال خبر داد که به زودی در انجمن گروهی برای تدوین پیش‌نویس طرح ایجاد نهاد تنظیم‌گر مأمور خواهد شد تا بر اساس چندین پژوهش که از سوی محققان و موسسات مختلف کشور انجام شده و همچنین به اتکای مباحثه‌ها و تبادل‌نظر کارشناسان و متخصصان امر، گزارش نهایی به مجلس تقدیم شود.

گفتنی است؛ محسن پورسیدآقایی در نخستین پیش نشست «همایش سالانه بین‌المللی تنظیم‌گری و سیاست‌گذاری رقابت در ایران» با موضوع «تنظیم‌گری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی» بر لزوم وجود نهاد تنظیم‌گر در حوزه حمل‌ونقل ریلی تاکید کرده بود.

 

 

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها