نخستین لکوموتیو ساخت داخل روی ریل کشور

بازگشت به نوشته‌ها

نخستین لکوموتیو ساخت داخل روی ریل کشور

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی محمدرضا مختاری امروز در مراسم ورود ۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه راه‌آهن و افتتاح لکوموتیو داخلی پارس ۳۳ توسط واگن‌پارس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد خبر از ۵۰ دستگاه انواع واگن باری ۶‌ محوره و ۲ محوره و ۴ محوره لبه بلند و یک دستگاه لکوموتیو تولید داخل پس از یک سال و نیم تلاش بی وقفه مسئولین راه‌آهن، شرکت البرز نیرو و واگن پارس داد.

مدیرعامل واگن پارس در ادامه بیان کرد: ‌قرارداد تولید این لکوموتیو سال گذشته بین واگن‌پارس و البرز نیرو در نمایشگاه بین المللی در تهران به امضاء رسید و نیاز بود تا راه آهن کمک کند و سه دستگاه شاسی را تحویل واگن پارس دهد که با مهندسی معکوس و قراردادی که با شرکت کره جنوبی داشتیم این قرارداد منعقد شد و امروز اولین دستگاه از این لکوموتیو تحویل شرکت البرز نیرو شد.

دو دستگاه لکوموتیو دیگر در مرحله تولید است و امید داریم که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است تا پایان سال حداقل سه دستگاه لکوموتیو دیگر را به شرکت بهره‌بردار تحویل دهیم.

پس از گذشت ۳ سال با حمایت‌های راه‌آهن امروز قرارداد تولید ۲۵ دستگاه واگن مسافری را منعقد کردیم و وعده داده شد از محل تبصره ۱۸ تسهیلات مورد نیاز برای این واگن‌ها تأمین شود.

به موازات ساخت این لکوموتیوها همکاری مشترکی با سرمایه گذاری شرکت مپنا تخواهیم داشت و بحث تولید لکوموتیو را در واگن پارس به صورت جدی از امروز دنبال خواهیم کرد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها