اولین جلسه دبیر انجمن با شرکت‌ها در سال 99 با موضوع بررسی اقتصاد ریلی پس از شیوع بیماری کرونا

بازگشت به نوشته‌ها

اولین جلسه دبیر انجمن با شرکت‌ها در سال 99 با موضوع بررسی اقتصاد ریلی پس از شیوع بیماری کرونا

اولین جلسه دبیر انجمن جناب آقای مهرداد تقی‌زاده با مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی در فضای مجازی در روز یکشنبه مورخ 99/1/24 ساعت 10 الی 12 برگزار گردید. در این جلسه که به منظور بررسی اقتصاد ریلی پس از شیوع ویروس کرونا برگزار گردید، بحث و بررسی در خصوص مشکلات شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته و همینطور راه ‌های برون رفت از این مشکلات صورت گرفت.

?جمع‌بندی و صورتجلسه به شرح زیر می‌باشد:

آقایان مهرداد تقی زاده (دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی)، ذوالقدر، مرتضایی، کریمی، میلانلو، میراحمدی، جاوید تقی زاده (عضو هیأت مدیره شرکت بن ریل)، عالیوند، صدیق‌پور، صبوحی، غفاری، رجبی، صبری، مولایی، جمشیدیان، خدمتلو، گرجستاني، امینی، قربانعلی، قلاوند و خانم ها باریکانی و زرقانی

با توجه به شرایط موجود به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش درآمد شرکت های حمل ریلی به ویژه شرکت های مسافری در اسفند ماه 98 و فروردین 99، مشکلات مالی متعددی برای این شرکت ها ایجاد شده است تا جائی که حتی امکان پرداخت حقوق برخی از کارکنان این شرکت ها با تداوم شرایط فعلی امکان پذیر نخواهد بود و در بلند مدت مجبور به تعدیل نیروها خواهند شد.

از طرفی پیش بینی می شود احتمال ابتلا به این بیماری تا ۲ سال آینده وجود داشته باشد، لذا برای تداوم حیات شرکت های ریلی و ارائه خدمات حمل ریلی مسافری، برنامه ریزی برای مقابله با این شرایط ضروری و غیر قابل اجتناب می باشد.

از آنجائی که شرط اصلی ایجاد امکان جابجایی مسافر توسط قطار، مهیا کردن شرایط بهداشتی و تضمین سلامتی مسافران میباشد، لازم است پروتکل هایی جهت مقابله با ویروس COVID_19 تهیه شود.

از طرفی اجرای این پروتکل ها برای شرکت ها هزینه زا خواهد بود، لذا پیگیری بهره بردن از حمایت های مالی دولت و شرکت راه آهن نیز اولویت دارد.
همزمان لازم است تا به منظور تداوم ارائه خدمات شرکت های ریلی مسافری، بسته های قیمتی برای بلیط و همچنین راهکارهای ابتکاری برای افزایش سفرها و راه کارهای تبلیغاتی با تخفیف ویژه برای اقبال عمومی به استفاده از حمل ریلی در دستور کار قرار گیرد.

مقرر شد انجمن کلیه موارد فوق را پیگیری نموده و شرکت ها نیز اطلاعات دقیق تری در اختیار انجمن قرار دهند.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها