انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

زیرزمینی کردن راه‌آهن تهران تبریز 1200 میلیارد تومان هزینه برد

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » زیرزمینی کردن راه‌آهن تهران تبریز 1200 میلیارد تومان هزینه برد

معاون‌ فنی و زیر‌بنایی راه‌آهن‌ با اشاره به زیرزمینی شدن خط‌آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، گفت: در مقطعی عده‌ای از مدیران تصمیم گرفتند راه‌آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در راستای آسایش ساكنان منطقه به زیر زمین منتقل شود، كه در همین راستا مذاكراتی بین راه‌آهن و شهرداری تهران انجام گرفت و مبنای تصمیم، هزینه‌كرد راه‌آهن در این پروژه و استفاده بعدی از اراضی آزاد شده روی خط بود.

به گزارش تین‌نیوز، محمدزاده افزود: در دولت یازدهم مدیرعامل راه‌‌آهن جلسه‌ای با كمیسیون عمران و شورای شهر در اسفند ۹۲ برگزار كرد كه در آن تاریخ قرار شد راه‌آهن اراضی حاصل شده از این پروژه را به شهرداری واگذار كند و در ازای آن شهرداری اراضی دیگری به راه‌آهن بدهد.

معاون فنی راه‌آهن گفت:‌ یك سال بعد جلسه‌ای با شهردار تهران در سال ۹۳ برگزار شد كه وی این موضوع را پذیرفت، در بهار ۹۴ مذاكرات در این باره ادامه یافت و در جلسه شورای شهر مقرر شد مذاكرات درباره انتقال اراضی انجام شود.

شهرداری مجوز ساخت‌وساز اطراف خطوط را بعد از احداث راه‌آهن صادر کرد

او افزود: راه‌آهن در این پروژه مبلغ یك‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه كرد تا خط‌آهن به زیر زمین برود و مردم منطقه، آسایش داشته باشند، این در حالی است كه اول خطوط راه‌آهن آنجا احداث شد و پس از آن شهرداری مجوز ساخت و ساز در اطراف آن صادر كرد؛ این وظیفه راه‌آهن نبود كه این كار را انجام دهد؛ اما در راستای آسایش مردم این پروژه را اجرا كردیم در حالی كه میتوانستیم با یك‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های ریل دیگری را اجرا كنیم.

بر اساس اخبار منتشر شده در روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، معاون‌ فنی و زیر‌بنایی راه‌آهن‌ افزود‌: ما حتی همه ورودیه‌های تونل مذكور را مسدود كردیم تا محلی برای تجمع معتادان نباشد، ضمن آنكه با اجرای این پروژه تردد ضلع شمال به جنوب و كریدورها در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران بسیار تسهیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

ورود کمیسیون اصل نود به ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت قطار

ایسنا حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: امروز جلسه‌ای با Read more

تاخیر بیش از حد، پروژه ریلی را از حالت اقتصادی خارج می‌کند؛ برشماری دلایل و تبعات مخرب تاخیر در اجرای پروژه‌های ریلی

ترابران حمیدرضا احدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس ارشد ریلی درباره علت طولانی شدن پروژه‌های ریلی Read more

خلاصه‌ای از سه روز نمایشگاه هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور ۳۱۲ شرکت حمل‌ونقل بخش خصوصی، Read more