زیرزمینی کردن راه‌آهن تهران تبریز 1200 میلیارد تومان هزینه برد

بازگشت به نوشته‌ها

زیرزمینی کردن راه‌آهن تهران تبریز 1200 میلیارد تومان هزینه برد

معاون‌ فنی و زیر‌بنایی راه‌آهن‌ با اشاره به زیرزمینی شدن خط‌آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، گفت: در مقطعی عده‌ای از مدیران تصمیم گرفتند راه‌آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در راستای آسایش ساكنان منطقه به زیر زمین منتقل شود، كه در همین راستا مذاكراتی بین راه‌آهن و شهرداری تهران انجام گرفت و مبنای تصمیم، هزینه‌كرد راه‌آهن در این پروژه و استفاده بعدی از اراضی آزاد شده روی خط بود.

به گزارش تین‌نیوز، محمدزاده افزود: در دولت یازدهم مدیرعامل راه‌‌آهن جلسه‌ای با كمیسیون عمران و شورای شهر در اسفند ۹۲ برگزار كرد كه در آن تاریخ قرار شد راه‌آهن اراضی حاصل شده از این پروژه را به شهرداری واگذار كند و در ازای آن شهرداری اراضی دیگری به راه‌آهن بدهد.

معاون فنی راه‌آهن گفت:‌ یك سال بعد جلسه‌ای با شهردار تهران در سال ۹۳ برگزار شد كه وی این موضوع را پذیرفت، در بهار ۹۴ مذاكرات در این باره ادامه یافت و در جلسه شورای شهر مقرر شد مذاكرات درباره انتقال اراضی انجام شود.

شهرداری مجوز ساخت‌وساز اطراف خطوط را بعد از احداث راه‌آهن صادر کرد

او افزود: راه‌آهن در این پروژه مبلغ یك‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه كرد تا خط‌آهن به زیر زمین برود و مردم منطقه، آسایش داشته باشند، این در حالی است كه اول خطوط راه‌آهن آنجا احداث شد و پس از آن شهرداری مجوز ساخت و ساز در اطراف آن صادر كرد؛ این وظیفه راه‌آهن نبود كه این كار را انجام دهد؛ اما در راستای آسایش مردم این پروژه را اجرا كردیم در حالی كه میتوانستیم با یك‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های ریل دیگری را اجرا كنیم.

بر اساس اخبار منتشر شده در روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، معاون‌ فنی و زیر‌بنایی راه‌آهن‌ افزود‌: ما حتی همه ورودیه‌های تونل مذكور را مسدود كردیم تا محلی برای تجمع معتادان نباشد، ضمن آنكه با اجرای این پروژه تردد ضلع شمال به جنوب و كریدورها در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران بسیار تسهیل شد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها