انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

زیرزمینی کردن راه‌آهن تهران تبریز 1200 میلیارد تومان هزینه برد

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » زیرزمینی کردن راه‌آهن تهران تبریز 1200 میلیارد تومان هزینه برد

معاون‌ فنی و زیر‌بنایی راه‌آهن‌ با اشاره به زیرزمینی شدن خط‌آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، گفت: در مقطعی عده‌ای از مدیران تصمیم گرفتند راه‌آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در راستای آسایش ساكنان منطقه به زیر زمین منتقل شود، كه در همین راستا مذاكراتی بین راه‌آهن و شهرداری تهران انجام گرفت و مبنای تصمیم، هزینه‌كرد راه‌آهن در این پروژه و استفاده بعدی از اراضی آزاد شده روی خط بود.

به گزارش تین‌نیوز، محمدزاده افزود: در دولت یازدهم مدیرعامل راه‌‌آهن جلسه‌ای با كمیسیون عمران و شورای شهر در اسفند ۹۲ برگزار كرد كه در آن تاریخ قرار شد راه‌آهن اراضی حاصل شده از این پروژه را به شهرداری واگذار كند و در ازای آن شهرداری اراضی دیگری به راه‌آهن بدهد.

معاون فنی راه‌آهن گفت:‌ یك سال بعد جلسه‌ای با شهردار تهران در سال ۹۳ برگزار شد كه وی این موضوع را پذیرفت، در بهار ۹۴ مذاكرات در این باره ادامه یافت و در جلسه شورای شهر مقرر شد مذاكرات درباره انتقال اراضی انجام شود.

شهرداری مجوز ساخت‌وساز اطراف خطوط را بعد از احداث راه‌آهن صادر کرد

او افزود: راه‌آهن در این پروژه مبلغ یك‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه كرد تا خط‌آهن به زیر زمین برود و مردم منطقه، آسایش داشته باشند، این در حالی است كه اول خطوط راه‌آهن آنجا احداث شد و پس از آن شهرداری مجوز ساخت و ساز در اطراف آن صادر كرد؛ این وظیفه راه‌آهن نبود كه این كار را انجام دهد؛ اما در راستای آسایش مردم این پروژه را اجرا كردیم در حالی كه میتوانستیم با یك‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های ریل دیگری را اجرا كنیم.

بر اساس اخبار منتشر شده در روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، معاون‌ فنی و زیر‌بنایی راه‌آهن‌ افزود‌: ما حتی همه ورودیه‌های تونل مذكور را مسدود كردیم تا محلی برای تجمع معتادان نباشد، ضمن آنكه با اجرای این پروژه تردد ضلع شمال به جنوب و كریدورها در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران بسیار تسهیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

نرخ بلیت مسافری با هزینه ها همخوانی ندارد/ بیشتر شرکت‌های مسافری ریلی منحل شده است

ریل نیوز ناصر غفاری، مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم و رئیس هیئت مدیره شرکت سفیر ریل آسیا در گفتگو با Read more

رشد شاخص‌های اقتصادی با نرخ بلیت قطارهای مسافری همخوانی ندارد

ریل نیوز ابوالقاسم سعیدی، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری و خدمات وابسته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل Read more

پیشنهاد ورود نمایندگان شرکت‌های ریلی در بخشی از ساختار راه‌آهن

تین نیوز مدیرعامل راه آهن خواستار استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و افزود: ترجیح Read more