انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل ریلی و خدمات وابسته در مسیر تجدید ساختار

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل ریلی و خدمات وابسته در مسیر تجدید ساختار

به نقل از تین نیوز / دبیرانجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته بر ضرورت تجدید ساختار در بدنه ذی‌نفعان بخش ریلی و از جمله انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی تاکید کرد.

دبیرانجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته از برنامه تجدید ساختار انجمن خبر داد.

  مجید بابایی با اشاره به تغییرات گسترده بین‌المللی در روند توسعه فناوری‌ها و دانش حوزه ریلی از یک سو و ضرورت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی کشور و تغییرات سریع محیط‌های کسب‌و‌کار که بخش ریلی را نیز در‌بر خواهد‌گرفت، بر ضرورت تجدید ساختار در بدنه ذی‌نفعان بخش ریلی و از جمله انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی تاکید کرد.

بابایی اعلام کرد : در همین راستا تدوین برنامه راهبردی انجمن از ابتدای سال 1396 در دستور کار قرار گرفته و نتایج فاز اول این برنامه به تصویب هیئت مدیره انجمن نیز رسیده است. تدوین چشم انداز، بیانیه ماموریت، اهداف کلان و سیاست های شش گانه راهبردی، بخشی از خروجی‌های فاز اول این برنامه است. در ادامه نیز در فاز دوم برنامه در حال تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی هم‌سو با اهداف و سیاست‌های راهبردی انجمن هستیم.

او به اصلاح ساختار سازمانی انجمن به‌عنوان یک اولویت مهم اشاره کرد و افزود: تجدید ساختار کارگروه‌های تخصصی، ایجاد شورای سیاست‌گذاری حمل‌و‌نقل ریلی، تشکیل گروه مطالعات حمل‌و‌نقل ریلی و پایش فضای کسب‌‌و کار، تقویت کانال‌های رسانه‌ای و تقویت دبیرخانه انجمن از دیگر اقداماتی است که در این راستا تاکنون صورت گرفته است.

بابایی اضافه کرد: در همین خصوص در ادامه استقرار سیستم مدیریت کیفیت، استقرار نظام آموزشی و ارتقاء مهارت و ایجاد بسترهای تعاملی مبتنی بر وب به منظور ارتباط بهتر با اعضا و دیگر ذی‌نفعان بخش در دستور کار انجمن قرار دارد.

دبیرانجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی گفت: یکی از موضوعات مهم  که در برنامه راهبردی انجمن به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته‌ بازگرداندن و تسهیم برخی از اختیارات متناسب با وظائف بخش خصوصی به انجمن است که هم‌اکنون به‌دلیل برخی تفسیرهای نادرست در سالیان ابتدایی خصوصی‌سازی در زمره وظایف حاکمیتی قرار گرفته است. از جمله می توان به موضوعاتی نظیر صدور پروانه فعالیت برای شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی، صدور مجوز فعالیت مدیران فنی شرکت‌ها و صدور مجوز نمایندگی فروش بلیت اشاره کرد.

بابایی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر نتایج طرح تحول ساختاری صنعت و شرکت راه‌آهن با رویکرد حضور حداکثری بخش خصوصی اعلام شود تا طرح تجدید ساختار حمل‌و‌نقل ریلی در دولت دوازدهم به سرانجام خوبی برسد.

 

 

لینک کوتاه:  https://rtcguild.ir/?p=2076&preview=true

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more