ایستگاه راه‌آهن همدان، محل تلاقی دو خط ریلی به غرب کشور

بازگشت به نوشته‌ها

ایستگاه راه‌آهن همدان، محل تلاقی دو خط ریلی به غرب کشور

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از صنعت حمل و نقل آنلاین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مراسم آغاز ریل‌گذاری مکانیزه راه‌آهن همدان-سنندج خبر از انجام پروژه‌های کم‌نظیری در توسعه ریلی کشور خبر داد.

در حال حاضر در ۶ محور به‌طور همزمان، ریل‌گذاری انجام می‌شود که اتفاق بزرگی در موضوع توسعه ریلی در کشور است.

عمده پروژه‌های در حال انجام، پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و مراحل زیرسازی و آماده‌سازی آن‌ها انجام شده است.

انتظار می‌رود با تامین تجهیزات و استفاده از ریل ملی که سال گذشته با تدبیر وزیر راه و شهرسازی در همکاری با وزارت صمت اتفاق افتاد، تکمیل بخش‌های روسازی نیز به سرعت انجام شود.

خیرالله خادمی ادامه داد: پروژه‌های در حال انجام در مسیرهای ریلی، پیشرفت مناسبی دارد و طبق زمان‌بندی تحویل می‌شوند.

رسیدن ریل به استان همدان سرآغازی برای توسعه ریلی غرب کشور
در این مسیر به استان کردستان نیز انشعاب در نظر گرفته شده است که عملیات روسازی آن امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود. همچنین از مسیر ریلی همدان به ملایر به کرمانشاه یک انشعاب خواهیم داشت و سپس به سمت خسروی خواهیم رفت.

ایستگاه راه‌آهن همدان، محل تلاقی دو خط ریلی به غرب کشور است و می‌تواند در توسعه غرب کشور موثر باشد.

با تمام گرفتاری‌های مالی که در کشور وجود دارد، برای مسیر ریلی همدان-سنندج، از ایستگاه همدان تا نقطه انتهایی آن یعنی ایستگاه اسلام‌آباد سنندج، حدود ۶۰۰ میلیاردتومان ابلاغ شده که عدد قابل‌توجهی است.

این پروژه جزو پروژه‌هایی است که صورت‌وضعیت پیمانکاران آن به‌روز است و پرداخت‌ها به‌موقع انجام می‌شود. این پروژه در زمان‌بندی مقرر تکمیل می‌شود.

عملیات اجرایی سرتاسر این مسیر ریلی(همدان به غرب) در بخش زیرسازی فعال و روسازی نیز به دنبال آن در حال انجام است.

بهره برداری از ۶۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی تا ۱۴۰۰
خیراله خادمی اعلام کرد در بخش آزادراهی کشور حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در حال اجراست که به‌نسبت زمان و طول آزادراه‌های موجود کشور که دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر است، اقدام کم‌نظیری است.

برنامه‌ریزی شده تا طی امسال و سال آینده، حدود ۶۰۰ کیلومتر از شبکه آزادراهی کشور که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار امیدواری کرد، تا سریال بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ ریلی و آزادراهی کشور که از آبان امسال شروع شده، تا ۱۴۰۰ استمرار یابد و در زمان مقرر تحویل هموطنان شود.

اجرای هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در بخش بزرگراهی
خادمی در ادامه بیان کرد: برنامه این است که بتوانیم طی دو سال آتی، هزار و ۸۶۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها را در بخش‌های مختلف کشور، به ویژه آن‌هایی که در شبکه بزرگراهی بسیار موثرند، تحویل دهیم.

اهداف ترسیم‌شده وزارت راه و شهرسازی که سازمان برنامه و بودجه روی آن تاکید دارد به‌عنوان پروژه‌های جهش تولید، امسال طبق برنامه تحویل شود.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها