هدف از سرمایه‌گذاری‌های حمل‌ونقلی؛ ایجاد فضای رقابتی است/ قطار باید با هواپیما رقابت کند

بازگشت به نوشته‌ها

هدف از سرمایه‌گذاری‌های حمل‌ونقلی؛ ایجاد فضای رقابتی است/ قطار باید با هواپیما رقابت کند

صبح امروز مراسم افتتاح کترینگ DONA با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، سفیر و نماینده اتاق بازرگانی اتریش در ایران، سرمایه‌گذار اتریشی و شرکت مشارکت کننده داخلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز از محل برگزاری مراسم، عباس آخوندی با حضور در افتتاحیه کترینگ DONA پس از بازدید از این محل، ضمن تبریک ولادت امام‌ رضا(ع) به مردم و سرمایه‌گذاران، در آغاز سخنان خود، گفت: امید می‌رود که این افتتاح به یمن میلاد آن امام همام برای سرمایه‌گذاران و مردم پر برکت و مبارک باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به دو نکته مهم در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور، اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم در صنعت حمل‌ونقل، ارتقای کیفیت ریل در ایران است.

آخوندی تصریح کرد: از ابتدای پذیرش مسئولیت در مقام وزارت ‌راه و شهرسازی، به‌طور مرتب به این موضوع رسیدگی کردم که حمل‌ونقل ریلی باید جایگاه خود را در حمل‌بار و مسافر در ایران به‌دست بیاورد.

او در ادامه با بیان اینکه لازمه این کار فقط فراهم کردن زیر ساخت‌ها نیست، افزود: در این زمینه ارائه کیفیت خدمات هم باید مورد توجه قرار گیرد؛ به همین جهت در حمل‌بار امنیت، سرعت، دقت و قدرت رقابت مد نظر قرار داده شده و در جابه‌جایی مسافر نیز افزایش رفاه، سرعت و نظم مورد اهمیت است.

او با اشاره به صحبت‌های پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: این‌که مدیرعامل راه‌آهن تاکید می‌کند، «چهره حمل‌ونقل مسافری ریلی ایران باید تغییر کند» نکته بسیار مهمی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه مردم باید بتوانند به حمل‌ونقل ریلی در حد حمل‌ونقل هوایی اعتماد داشته باشند، افزود: مسافران باید از جابه‌جایی با ریل نیز به اندازه سفر با هواپیما لذت برده و از کیفیت مورد انتظار خود بهره‌مند شوند.

به گفته آخوندی، در همین راستا یکی از بحث‌های بسیار مهم، نحوه پذیرایی در طول سفر است که باید در حد استانداردهای بین‌المللی و شایسته مسافران ایرانی باشد.

او در ادامه گفت: خوشبختانه امروز این اتفاق رخ داده است و با افتتاح شرکت کترینگ DONA، نه تنها یک بنگاه اقتصادی افتتاح شد؛ بلکه با تحقق این سرمایه‌گذاری و همکاری می‌توانیم نقطه آغازی را برای تحقق اهداف در زمینه ارتقای سطح کیفی خدمات مسافری متصور باشیم که امیدواریم در آینده نیز ادامه داشته باشد.

آخوندی با اشاره به سرمایه‌گذاری مشترک ایران و اتریش در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات در قطارهای مسافری، گفت: در اینجا جا دارد از سفیر اتریش و سرمایه‌گذاران در این بخش تشکر ویژه صورت بگیرد.

او با بیان اینکه نکته مهم نحوه رقابت این خدمات با خدمات هواپیمایی و حمل‌ونقل هوایی است که از طرف اتریش انجام خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه نرخ بلیط هواپیما را متغیر کردیم، امکان رقابت بلیط قطار فراهم شده است.

آخوندی تاکید کرد: هدف اصلی این است که مدهای مختلف حمل‌ونقلی با هم رقابت کنند؛ به‌طوری که مردم بیشترین سود را از این فضای رقابتی کسب کنند.

آخوندی دیگر نکته مهم در صنعت حمل‌ونقل ریل را سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افتتاح شرکت دُنا را سرآغازی برای آغاز سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دانست.

او افزود: این اعتماد و بستر اجتماعی و اقتصادی مناسب باید افزایش پبدا کند تا سرمایه‌گذاران با احساس امنیت به ایران بیایند و زمان طولانی‌تری را در کشور سپری کنند.

به گفته آخوندی پیشرفت اقتصادی و توسعه از اقدامات کوچک و بزرگ ناشی می‌شود که باید در بخش‌های مختلف تکثیر شود.

او در ادامه گفت: امیدوارم با فضای جدیدی که در پسابرجام ایجاد شده است بازگشت خوبی به اقتصاد بین‌الملل داشته باشیم؛ چراکه در پی آن هستیم تا سهم ایران را از اقتصاد جهانی افزایش دهیم.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها