انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

نوسازی ایستگاه‌های ساری و قائم شهر با اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » نوسازی ایستگاه‌های ساری و قائم شهر با اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی

گران پاشا از افزایش تردد مسافر از طریق راه‌آٖهن ساری به روزانه سه تا پنج هزار مسافر در بخش مسافری خبر داد و گفت: این در حالی است که  به دلیل شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در مازندران با افت مسافر به مقصد مشهد روبرو شده‌ایم.

یوسف گران پاشا از جابجایی روزانه سه هزارتا پنج هزار مسافر از ایستگاه ساری خبر داد و گفت: پیک سفر ما در تابستان و ایام عید است. لذا سالن‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سیستم سرمایشی قطارها کنترل می‌شود به‌طوری‌که یک از قطارهایی که ازنظر سرمایشی با مشکل مواجه بود برای رفاه مسافران از خط خارج و نمونه سالم جایگزین شد.

وی افزود: به دلیل شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در مازندران با افت مسافر به مقصد خراسان و مشهد روبرو شده‌ایم. لذا قطار ساری-مشهد  از حرکت روزانه به‌صورت دو روز یک‌بار جابجایی مسافر را انجام می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن ساری گفت: قطارهای فعلی از گرگان یک و دو، ساری-تهران، ساری-تهران و تهران-ساری به‌صورت هرروز، ساری-مشهد و مشهد-ساری، فیروزکوه -تهران، دو ریل باس گرگان-پل سفید و پل سفید-گرگان، قطار مسافری پل سفید-گرگان مجموعه ترددهای راه‌آهن ساری را تشکیل می‌دهند.

گران پاشا بابیان اینکه در بخش باری با افت حجم جابجایی روبرو شدیم، گفت: درگذشته ۷۰۰ تا یک‌میلیون تن بار مازوت به نیروگاه نکا حمل می‌شد اما به دلیل تبدیل‌شدن سوخت این نیروگاه به گاز از حمل بار ما کاسته شد و در حال حاضر حمل مازوت و مواد نفتی به بندر امیرآباد، کود برای کشت و صنعت، گاز برای قائم‌شهر  و حمل ریل‌های خریداری‌شده انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های ریلی این استان عنوان کرد: بازسازی و بهسازی مسیر حدفاصل شیرگاه- تا زیرآب به طول ۲۰ کیلومتر، مقاوم‌سازی پل‌ها، نصب «اسلپ ترک» به‌جای بالاست و تراورس، بازسازی ایستگاه‌های نکاه، شهید نوبخت و بهشهر ازجمله پروژه‌های در دست اقدام است.

مدیرعامل راه‌آهن ساری از انجام مقدمات نوسازی ایستگاه قائم‌شهر و ساری برای توسعه بنای
ایستگاهی به ۲۰۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان برای هر دو ایستگاه خبر داد و گفت: مشاور پروژه مشخص‌شده است و در حال آماده کردن برپایی مناقصه هستیم.

گران پاشا با اشاره به تکمیل ساخت پل رو-رو بندر امیرآباد خاطرنشان كرد: پل رو-رو  آماده ریل‌گذاری شده است. همچنین باید بر روی تعویض بوژی تمرکز کنیم و باید دو قطار دیزلی عریض به دلیل تفاوت عرض خطوط راه‌آهن ایران و قزاقستان خریداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more

رونمایی از پیش نویس اصلاحیه مصوبه ماده ۱۲ با هدف حمایت از سرمایه‌ گذاری در صنعت ریلی

انجمن صنفی شرکت های ریلی با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در راستای تحقق شعار «سال سرمایه گذاری Read more

هشدار درباره توقف حمل سوخت به نیروگاه‌ها در نیمه دوم سال 1404

سید محمد مهدی شریفی با بیان این که در حال حاضر حق دسترسی پرداختی توسط شرکت‌های ریلی به راه‌آهن 1.36 Read more