گران پاشا از افزایش تردد مسافر از طریق راهآٖهن ساری به روزانه سه تا پنج هزار مسافر در بخش مسافری خبر داد و گفت: این در حالی است که به دلیل شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در مازندران با افت مسافر به مقصد مشهد روبرو شدهایم.
وی افزود: به دلیل شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در مازندران با افت مسافر به مقصد خراسان و مشهد روبرو شدهایم. لذا قطار ساری-مشهد از حرکت روزانه بهصورت دو روز یکبار جابجایی مسافر را انجام میدهد.
مدیرکل راهآهن ساری گفت: قطارهای فعلی از گرگان یک و دو، ساری-تهران، ساری-تهران و تهران-ساری بهصورت هرروز، ساری-مشهد و مشهد-ساری، فیروزکوه -تهران، دو ریل باس گرگان-پل سفید و پل سفید-گرگان، قطار مسافری پل سفید-گرگان مجموعه ترددهای راهآهن ساری را تشکیل میدهند.
گران پاشا بابیان اینکه در بخش باری با افت حجم جابجایی روبرو شدیم، گفت: درگذشته ۷۰۰ تا یکمیلیون تن بار مازوت به نیروگاه نکا حمل میشد اما به دلیل تبدیلشدن سوخت این نیروگاه به گاز از حمل بار ما کاسته شد و در حال حاضر حمل مازوت و مواد نفتی به بندر امیرآباد، کود برای کشت و صنعت، گاز برای قائمشهر و حمل ریلهای خریداریشده انجام میشود.
وی با اشاره به پروژههای ریلی این استان عنوان کرد: بازسازی و بهسازی مسیر حدفاصل شیرگاه- تا زیرآب به طول ۲۰ کیلومتر، مقاومسازی پلها، نصب «اسلپ ترک» بهجای بالاست و تراورس، بازسازی ایستگاههای نکاه، شهید نوبخت و بهشهر ازجمله پروژههای در دست اقدام است.
مدیرعامل راهآهن ساری از انجام مقدمات نوسازی ایستگاه قائمشهر و ساری برای توسعه بنای
ایستگاهی به ۲۰۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان برای هر دو ایستگاه خبر داد و گفت: مشاور پروژه مشخصشده است و در حال آماده کردن برپایی مناقصه هستیم.
گران پاشا با اشاره به تکمیل ساخت پل رو-رو بندر امیرآباد خاطرنشان كرد: پل رو-رو آماده ریلگذاری شده است. همچنین باید بر روی تعویض بوژی تمرکز کنیم و باید دو قطار دیزلی عریض به دلیل تفاوت عرض خطوط راهآهن ایران و قزاقستان خریداری شود.