انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

ضرورت اجرای برنامه ششم و حمایت دولت و مجلس از راه آهن

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » ضرورت اجرای برنامه ششم و حمایت دولت و مجلس از راه آهن

نماینده مردم یزد تاکید کرد:

ضرورت اجرای برنامه ششم و حمایت دولت و مجلس از راه آهن

بیوکی نماینده مردم یزد و اشكذر در مجلس شورای اسلامی گفت: خطوط ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن به رغم تمامی مشكلات همچنان جایگاه خود را در بین مردم دارد بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل كرد تا شاهد توسعه آن در بخش بار و مسافر باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن سید ابوالفضل موسوی بیوكی با توجه به اینكه تمامی بخش های حمل و نقلی برای اجرای كامل برنامه های هدف گذاری شده خود از هیچ كوششی دریغ نكرده و در پی تامین منابع درآمدی جدید برای توسعه زیر ساخت های خود هستند، بخش ریلی كشور نیز به عنوان ایمن ترین و به صرفه بودن آن با بهره وری بسیار بالا نیاز است تا دولت و نمایندگان مجلس به عنوان سیاست گذاران این صنعت، با تعامل و همكاری در جهت جذب سرمایه های بخش خصوصی و حمایت اعتباری از پروژه های ریلی، اقدامات وسیعی را اجرایی كنند.

بر ضرورت اجرای برنامه ششم و اولویت خطوط ریلی در برنامه و همچنین موقعیت یزد در مركز ایران و چهار راه خطوط ریلی كشور تاكید كرد .

وی افزود: سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای خرید واگن مسافری و حمل بار و همچنین لكوموتیو و دیزل، حمایت های لازم از سوی دولت برای در اختیار گذاشتن زمین و منابع فاینانس و حمایت های فنی و مالی و نظارتی از مهمترین نكات این بخش به شمار می رود.

عضو كمیسیون عمران مجلس گفت: خطوط ریلی به عنوان یك سرویس حمل و نقل ایمن به رغم تمامی مشكلات همچنان جایگاه خود را در بین مردم دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل كرد تا شاهد حوادث ناگوار در شبكه ریلی نباشیم.

وی با بیان اینكه استان یزد و بخصوص شهر یزد به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی كشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل بار و مسافر در كشور برخوردار است، تصریح كرد: بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی كشور از این استان عبور می كند و این موضوع می تواند سهم بار ریلی را در این استان ارتقا داده و موجب تحقق اهداف توسعه ای راه آهن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more