ضرورت اجرای برنامه ششم و حمایت دولت و مجلس از راه آهن

بازگشت به نوشته‌ها

ضرورت اجرای برنامه ششم و حمایت دولت و مجلس از راه آهن

نماینده مردم یزد تاکید کرد:

ضرورت اجرای برنامه ششم و حمایت دولت و مجلس از راه آهن

بیوکی نماینده مردم یزد و اشكذر در مجلس شورای اسلامی گفت: خطوط ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن به رغم تمامی مشكلات همچنان جایگاه خود را در بین مردم دارد بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل كرد تا شاهد توسعه آن در بخش بار و مسافر باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن سید ابوالفضل موسوی بیوكی با توجه به اینكه تمامی بخش های حمل و نقلی برای اجرای كامل برنامه های هدف گذاری شده خود از هیچ كوششی دریغ نكرده و در پی تامین منابع درآمدی جدید برای توسعه زیر ساخت های خود هستند، بخش ریلی كشور نیز به عنوان ایمن ترین و به صرفه بودن آن با بهره وری بسیار بالا نیاز است تا دولت و نمایندگان مجلس به عنوان سیاست گذاران این صنعت، با تعامل و همكاری در جهت جذب سرمایه های بخش خصوصی و حمایت اعتباری از پروژه های ریلی، اقدامات وسیعی را اجرایی كنند.

بر ضرورت اجرای برنامه ششم و اولویت خطوط ریلی در برنامه و همچنین موقعیت یزد در مركز ایران و چهار راه خطوط ریلی كشور تاكید كرد .

وی افزود: سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای خرید واگن مسافری و حمل بار و همچنین لكوموتیو و دیزل، حمایت های لازم از سوی دولت برای در اختیار گذاشتن زمین و منابع فاینانس و حمایت های فنی و مالی و نظارتی از مهمترین نكات این بخش به شمار می رود.

عضو كمیسیون عمران مجلس گفت: خطوط ریلی به عنوان یك سرویس حمل و نقل ایمن به رغم تمامی مشكلات همچنان جایگاه خود را در بین مردم دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل كرد تا شاهد حوادث ناگوار در شبكه ریلی نباشیم.

وی با بیان اینكه استان یزد و بخصوص شهر یزد به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی كشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل بار و مسافر در كشور برخوردار است، تصریح كرد: بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی كشور از این استان عبور می كند و این موضوع می تواند سهم بار ریلی را در این استان ارتقا داده و موجب تحقق اهداف توسعه ای راه آهن شود.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها