انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

ساخت آزادراه و توسعه خطوط راه‌آهن دو پروژه اساسی گلستان است

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » ساخت آزادراه و توسعه خطوط راه‌آهن دو پروژه اساسی گلستان است

رئیس شورای حمل و نقل گلستان، احداث آزادراه نوکنده به آشخانه و توسعه خطوط ریلی را دو پروژه اساسی این بخش در استان بیان کرد و گفت: ثبت ۴۲ هزار ترافیک روزانه در حدفاصل گرگان به گنبد و بالعکس، نیاز استان را به احداث و توسعه این زیرساخت‌ها دوچندان ساخته است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک‌قدم در جلسه‌ای به‌منظور بررسی راهکارهای تأمین اعتبار و تکمیل پروژه‌های بخش حمل و نقل استان با حضور نبی هزار جریبی نماینده محترم مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، افزود: در شرایط فعلی، مسیر بزرگراه اصلی به دلیل عبور حجم بالای ترافیک با کاهش سطح سرویس مواجه شده و لذا نیاز به تقویت و اجرای سایر مدهای حمل و نقل در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: با توسعه خطوط ریلی نیز، حجم بالایی از ترافیک روزانه از مسیرهای ارتباطی استان به سمت این نوع حمل و نقل سوق می‌یابد و سبب کاهش ۵۰ درصدی ترافیک خواهد شد.

مبارک قدم، راه‌اندازی و توسعه قطارهای حومه‌ای و بین‌شهری را راهکار مهم برون‌رفت از این شرایط در حوزه حمل و نقل ریلی ذکر کرد و گفت: توجه به موقعیت آینده ایستگاه‌های پیش‌بینی شده در خطوط ریلی استان به‌ویژه در مسیر گرگان- مشهد و اتصال آن‌ها با خطوط شهری یکی دیگر از راه‌های کاهش ترافیک و هزینه‌های حمل و نقل درون‌شهری است.

در این نشست، راهکارهای تأمین اعتبار و تکمیل فاز اول کمربندی گرگان و شروع فاز دوم آن، ساخت راه‌آهن گرگان- مشهد و جانمایی ایستگاه گرگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در آینده‌ای نزدیک معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور بازدیدی از این پروژه‌ها داشته تا تصمیمات لازم جهت تداوم و آغاز عملیات اجرایی و ابلاغ اعتبار آن‌ها اتخاذ شود.

طول راه‌های استحفاظی استان گلستان حدود پنج هزار کیلومتر است که شامل ۲۷۴ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۴ کیلومتر راه فرعی و آسفالته و ۳۵۰۱ کیلومتر راه روستایی می‌شود.

همچنین خطوط اصلی راه‌آهن گلستان نیز بیش از ۱۵۰ کیلومتر است که از گلوگاه در غرب استان آغاز و پس از عبور از گرگان مرکز استان به سمت ایستگاه و پایانه مرزی اینچه برون می‌رود.
در طول مسیر این خطوط، هشت ایستگاه باری و مسافری احداث شده است.

استان مرزی گلستان در شمال کشور واقع شده و بیش از ۲۰ هزار کیلومترمربع وسعت دارد و در همسایگی کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more