حرکت قطار لوکس طلایی روسیه به‌سوی تهران

بازگشت به نوشته‌ها

حرکت قطار لوکس طلایی روسیه به‌سوی تهران

برای اولین بار در تاریخ راه‌آهن روسیه لوکس‌ترین قطار سریع‌السیر Golden Eagle Trans-Syberian از ایستگاه کازانسکایا در مسکو به ایستگاه پایانی خود در تهران می‌رود.

قطار درجه یک با تمامی خدمات هتل ۴ یا ۵ ستاره کاملاً شبیه یک سفینه ریلی است که در طول ۱۸ روز از پایتخت روسیه به پایتخت ایران می‌رسد.

مسئولین تور «ادیسه پارس» می‌گویند که مسیر حرکت قطار از شهرهای قدیمی سه کشور قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان است.

این قطار مجلل در مسیر خود از مسکو حرکت کرده و در طول مسیر از شهرهای بایکانور، تاشکند، سمرقند، بخارا، خیوه، عشق‌آباد، مرو، مشهد، ماهان، کرمان، یزد، اصفهان، پرسپولیس، شیراز عبور کرده و سرانجام به تهران می‌رسد.

قطار «زالاتور آریول» به معنای عقاب طلایی ۱۹ واگن دارد و قادر است تا ۱۲۰ مسافر و ۵۶ خدمه را جابجا کند. این قطار لاکچری در حقیقت از سال ۲۰۰۷ در روسیه کار می‌کند. مسیرهای اصلی آن همیشه در داخل روسیه و در مسیر ترانس سیبیر و جاده ابریشم در آسیای مرکزی بوده است.

بر اساس اخبار روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سه سال گذشته روسیه منطقه ماورای قفقاز شامل ارمنستان، آذربایجان و گرجستان را هم به آن اضافه کرده است. ایران برای اولین بار قرار بود دو سال پیش با قطار دوم اروپایی روسیه راه‌اندازی شود. مسئله بر سر تفاوت عرض ریل در ایران و روسیه و کشورهای آسیای مرکزی بود، به همین خاطر از قطار اروپایی استفاده‌شده است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها