عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی و خدمات وابسته، در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز، با بیان اینکه تعرفه حمل خودرو از راه ریل قابل مقایسه با جاده نیست، گفت: حمل خودرو با ریل از آنجایی که حملونقل ترکیبی هم به شمار میرود با تعرفههای بالاتری نسبت به جاده قابل انجام است که برای شرکتهای حملونقل ریلی بهصرفه نیست.
به گزارش تیننیوز، عباس فروتن، مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی جوپار گفت: حمل خودرو با قطار تا محل ادارات تحویل ممکن نیست و کامیونها باید در ایستگاه، خودروها را بارگیری کرده و به اداره تحویل مورد نظر برسانند.
فروتن با بیان اینکه درخواست ما از راهآهن این است که برای تعرفه حمل خودرو تخفیفاتی در نظر بگیرد، گفت: ظرفیت تولید کارخانههای خودروسازی در شهرهای مختلف به گونهای است که بار این کارخانهها میتواند با کاهش تعرفه حق دسترسی از مسیرهای ریلی جابهجا شود.
او در ادامه گفت: در صورتی که راهآهن کاهش 20 تا 30 درصدی برای تعرفه حمل خودرو در نظر بگیرد، جابهجایی خودرو از طریق ریل توجیه اقتصادی پیدا میکند.
فروتن همچنین در پاسخ به خبرنگار تیننیوز درباره فعالیتهای شرکت جوپار در سال جاری، گفت: میزان درآمد شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته؛ چراکه افزایشی در ظرفیت ناوگان ایجاد نکردهایم.
او افزود: در حال حاضر باید افزایش ناوگان شرکت برنامه توسعهای داریم و بنا است در صورت تامین منابع مناسب نسبت به خرید واگنهای باری اقدام کنیم.