انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

انحصار در اختیار راه آهن است

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » انحصار در اختیار راه آهن است

تین نیوز

پیش‌نشست‌ همایش سالانه بین ‌المللی تنظیم‌ گری و سیاست‌ گذاری رقابت در ایران با موضوع تنظیم‌گری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی 29 فروردین ماه در محل انجمن صنفی شرکت حمل و نقل ریلی به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این نشست با همکاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و اندیشکده ریل و پیشرفت به تحلیل ساختار صنعت حمل و نقل ریلی و تنظیم گری آن پرداخته شد.

سید محمدرضا سیدنورانی؛ رئیس شورای رقابت با حضور در این نشست خطاب به فعالان اقتصادی بخش خصوصی ریلی کشور گفت: چون انحصار در اختیار راه آهن است، بخش خصوصی مجبور است جلوی راه آهن کوتاه بیاید! این چه عدالتی است؟ تعجبم از مدیرعامل حافظ قرآن راه آهن کشور است!

به گفته وی شرکت های حمل ونقل ریلی یک سری سرمایه گذاری انجام داده و گیر افتاده اند؛ کالا و خدمت این شرکت ها با انحصار خرید مواجه است  و خرید محصول آنان فقط با راه آهن اتفاق می افتد چون ریل در انحصار راه آهن است وبر طبق قرار داد مجبور هستند کوتاه بیایند. این انحصار خلاف صریح عدالت است؛ حال می خواهد مسئولان خوششان بیاید یا نیاید.

سیدنورانی متذکر شد: در مقابل این بی عدالتی تعجبم از مدیرعامل حافظ قرآن راه آهن کشور است!

رئیس شورای رقابت در پایان از فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل ونقل ریلی خواست که به فعالیت خود ادامه داده و صحنه فعالیت را ترک نکنند چرا که دولت بودجه ندارد و قادر به ایفای نقش شما نیست.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more