معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، آدم نژاد، بعدازظهر روز دوشنبه 10 آبان 1400 در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم توسعه سواحل مکران و مد نظر گرفتن همکاری با کشورهای همسایه در پروژه توسعه بندر چابهار را الزامی دانست و وجود رقبا در این زمینه برای کشور را جدی قلمداد کرد.
وی در ادامه گفت: در شرایط تحریم بندر چابهار و سواحل مکران در موضوع ورود کالا به کشور کمککننده بود.
به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حملونقل ریلی، آدم نژاد با بیان اینکه ضرورت دارد، در مسیر تبدیل بنادر کشور به بنادر نسل سوم و چهارم گام برداریم و در بخش لجستیکی شرایط مطلوبتری را رقم بزنیم، بیان کرد: بنادر، مبادی ورودی و خروجی کالا هستند و در حوزه تجاری اهمیت قابل توجهی دارند.
وی اظهارداشت: در آستانه برنامه توسعه هفتم هستیم و یکی از مشکلات ما نبود درخواستهای مناسب حمل و نقل در حوزه توسعه است و در برنامههای قبلی فقط سه موضوع اخذ عوارض، گرفتن مجوز و توسعه را دنبال کردیم.
وی ادامه داد: در پایانهها بهعنوان محلی برای تغییر مدل حمل و نقلی در مدیریت یکپارچه حمل و نقل مشکل داریم.
در پایانههای مرزی جادهای، ریلی و فرودگاهی مشکلاتی در حوزه مدیریت یکپارچه داریم.
در موضوع هوشمندسازی حمل و نقل گامهای مناسبی برداشته شده و باید به شاخصهای API در لجستیک توجه کنیم که رشد محقق و شاخصها مطلوبتر باشد.
آدم نژاد در ادامه بیان کرد: در حوزه حمل و نقل قویترین و منسجمترین تشکلهای صنفی را داریم که امیدواریم در تصمیمسازیها مورد توجه باشند.
آدمنژاد با بیان اینکه نوسازی ناوگان به عنوان پروژه ملی در دستور کار است گفت: برنامه نوسازی ناوگان در همه مدلهای حمل و نقلی تهیه شده و تا هفته آینده تحویل وزیر راه و شهرسازی میشود که ۱۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری در هر ۴ مدل خواهد بود.
الهام زرقانی، خبرنگار انجمن