انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اجرایی شدن قطعات راه‌آهن استان با تعیین تکلیف فنی و اجرایی پروژه خبر داد.

خانه » اخبار سایت » معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اجرایی شدن قطعات راه‌آهن استان با تعیین تکلیف فنی و اجرایی پروژه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیر اله خادمی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این مطلب گفت: اتصال استان به شبکه ریلی کشور که نیاز و مطالبه عمومی و به عنوان زیرساخت مهم صنعتی و اقتصادی مطرح است، از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و پس از سه سال فقط یک قطعه از آن به طول ۱۵ کیلومتر اجرا و به صورت نیمه تمام رها شده بود.
وی افزود: با رشد اعتبارات در سال گذشته و هم چنین موافقت نامه ای که با کمک رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اعتبار تکمیل این پروژه به مبلغ ۶۵۰۰ میلیارد ریال انجام شد؛ همه قطعات آن به مناقصه رفت و غیر از ایستگاه شهرکرد که پیمانکار آن تا یک ماه آینده مشخص می شود، بقیه قطعات سرتاسر مسیر از نظر فنی و اجرایی تعیین تکلیف و به صورت فعال در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی راه‌آهن استان را ۲۲ درصد عنوان کرد و ادامه داد:

اگر روند اجرایی این پروژه به همین شکل پیش برود، امیدواریم در پایان دولت دوازدهم شاهد تکمیل و برخورداری مردم استان از این زیرساخت بسیار مهم باشیم.

وی پروژه اولویت دار دوم استان را محور شهرکرد – بروجن – لردگان خواند و گفت:

این پروژه در چهارمحال و بختیاری تعریف شده ولی عملا مسیر اتصال مرکز کشور به بنادر و بخصوص بندر امام خمینی است و تلاقی آن با ترافیک عبوری از شهرهای بروجن و لردگان ، حجم ترافیک ۷۰ درصدی را در این محور به وجود آورده است.

خادمی ۱۲۷ کیلومتر از کل ۱۶۵ کیلومتر مسیر را دارای ترافیک دانست و گفت:

از ۳۸ کیلومتر باقیمانده، ۱۴ کیلومتر آماده و در حال طی مراحل نهایی است و۱۴ کیلومتر دیگر هم تا پایان سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.

وی در خصوص ۱۰ کیلومتر باقیمانده نیز گفت:

پیمانکار این قطعه هم تا یک ماه آینده مشخص وعملیات تکمیل پروژه اجرایی می‌شود‌.

این قطعه دارای سه تونل و دو پل است که دو تونل آن حفاری شده و ۵۰ درصد حفاری تونل سوم به طول ۱۰۷۰ متر نیز صورت گرفته و تا پایان دولت با اتمام این قطعه، کل محور شهرکرد – بروجن – لردگان به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تکمیل شاهراه مرکز کشور به خوزستان را نیازمند تکمیل ادامه مسیر از لردگان به سمت خوزستان دانست و افزود:

خوشبختانه بخشی از مسیر از طریق ماده ۵۶ و مشارکت بانکی در حال انجام مراحل قرارداد است و امیدواریم بحث مالی و اعتباری ادامه مسیر به سمت خوزستان هم در همین دولت تعیین وضعیت شود.

گفتنی است، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را همراهی می نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در نامه ای به رئیس دولت چهارهم، تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more