انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی: راه‌آهن زاهدان-چابهار، تکیه‌گاهی اساسی در ترانزیت خواهد شد

خانه » اخبار سایت » محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی: راه‌آهن زاهدان-چابهار، تکیه‌گاهی اساسی در ترانزیت خواهد شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه‌آهن زاهدان به چابهار را یکی از محورهای اصلی کریدور شمال به جنوب کشور خواند که تنها بندر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند.
به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از صنعت حمل و نقل آنلاین محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، صبح سه‌شنبه ۱۷ تیرماه طبق وعده قبلی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد تا آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان-چابهار به طور رسمی و با حضور او آغاز شود.

اسلامی هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان به تشریح اهداف این سفر پرداخت و گفت: خوشبختانه امروز با آغاز عملیات اجرایی ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان به چابهار، یکی از وعده‌های دولت که مورد تاکید مقام معظم رهبری و شخص رئیس‌جمهور است در مسیر تحقق قرار می‌گیرد.

او با بیان‌ اینکه حضور در آیین ریل‌گذاری این پروژه، نخستین هدف از این سفر است، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که این مسیر ریلی یکی از محورهای اصلی کریدور شمال به جنوب است که تنها بندر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر این‌که این مسیر ریلی معاهدات موجود به ویژه توافق سه‌جانبه ایران – افغانستان و هندوستان را تقویت خواهد کرد، گفت: بدون شک این مسیر ریلی بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت شهید بهشتی را به همراه خواهد داشت.

او روند توسعه و بهره‌برداری بندر شهیدبهشتی از سال ۹۶ تاکنون را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این خط ریلی در زمان بهره‌برداری می‌تواند حدود هفت میلیون تن بار را جابه‌جا کند و یک تکیه‌گاه اساسی در ترانزیت و صادرات و واردات کشور باشد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیگر پروژه‌های شرق کشور که گام‌های تکمیلی آن با آغاز عملیات اجرایی و قراردادی در حال پیگیری است، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها اتصال راه‌آهن از زاهدان به بیرجند است که در این خصوص در حال رایزنی هستیم تا با مذاکرات به توافقات لازم دست یابیم.

اسلامی ابراز امیدواری کرد، با تکمیل پروژه‌های زیرساختی شرق کشور شاهد شکوفایی اقتصادی در این منطقه باشیم و گفت: قطعا این اتفاق با توسعه زیربناهای حمل و نقل به دست می‌آید تا در ادامه مردم این منطقه بتوانند از این ثروت خدادادی بهره‌برداری حداکثری را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

برگزاری نشست هم‌اندیشی« آسیب‌شناسی عدم شکل‌گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال به جنوب» در انجمن

نشست هم‌اندیشی« آسیب‌شناسی عدم شکل‌گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال به جنوب» مورخ 13 آذر 1403 در انجمن صنفی شرکت‌های Read more

نرخ بلیت مسافری با هزینه ها همخوانی ندارد/ بیشتر شرکت‌های مسافری ریلی منحل شده است

ریل نیوز ناصر غفاری، مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم و رئیس هیئت مدیره شرکت سفیر ریل آسیا در گفتگو با Read more

برگزاری دوره «ارزیابی اقتصادی پروژه‌های ریلی» در انجمن‌ صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته

در راستای تفاهم نامه امضا شده میان انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی Read more