کوتاه ترین مسیر ریلی؛ اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور

بازگشت به نوشته‌ها

کوتاه ترین مسیر ریلی؛ اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی خيراله خادمي معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاري دومين نشست همكاري شركت ساخت وتوسعه و گروه مپنا خبر داد. امضاي تفاهم نامه همكاري وزارت راه و شهرسازي و گروه مپنا در طراحي، اجرا، تامين كالا و مسئوليت تامين مالي احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته صورت گرفت.

دومین جلسه در خصوص بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسی های میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی در خصوص سرمایه گذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.

اخذ LOI برای فاینانس از بانک
خیراله خادمی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمان بندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شرکت ساخت وتوسعه ارایه کند.

اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.

اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی
معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را موجب اتصال مرکز کشور از طریق استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی در جنوب کشور دانست و گفت:‌ این خط آهن به عنوان کوتاه ترین مسیر ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد.

راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز
گفتنی است: راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز ۵۱۰ کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای ۸۶ کیلومتر تونل و ۱۵٫۵ کیلومتر پل است و در طول مسیر ۱۰ ایستگاه درجه دو و ۸ ایستگاه درجه ۳ دارد.

۹۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی
این خط آهن موجب اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در دوره ۵ ساله ساخت و بیش از۱۲۰۰ نفر در زمان بهره برداری ۳۰ ساله طرح می شود و با توجه به مزایای حمل و نقل از طریق خط آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور دارد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها