کاهش 10 درصدی سفرهای ریلی در سال جاری

بازگشت به نوشته‌ها

کاهش 10 درصدی سفرهای ریلی در سال جاری

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار تین‌نیوز، ضمن بیان اینکه در مجموع سفرهای ریلی امسال، تاکنون حدود 10 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌ایم، می‌گوید: تعداد قطارهای مسافری که در شهرهای مختلف تردد می‌کنند بسیار زیاد است و آمار موجود از مجموع سیر همه قطارهای مسافری نشان می‌دهد که در سال 95، 10 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال 94  تجربه کرده‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز، محمود قیام، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی سیمرغ در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر اینکه آیا کاهش حجم مسافران ریلی را می‌توان ناشی از تغییر تمایل مردم برای انتخاب قطار به عنوان وسیله‌ حمل‌ونقل تلقی کرد، می‌گوید: این مساله نمی‌تواند با شرایط موجود همخوانی داشته باشد؛ چراکه هنوز قیمت بلیط قطار نسبت به هواپیما ارزان‌تر است، البته به جز قطارهای لوکس که قیمت‌های بالاتری دارند.

او می‌افزاید: اما در حال حاضر قطارهای ارزان با خدمات مناسب نیز در خطوط مختلف فعال هستند که مردم می‌توانند این قبیل قطارها را برای سفرهای خود انتخاب کنند.

قیام در ادامه علت اصلی کاهش مسافران ریلی را این‌چنین عنوان می‌کند: در سال جاری قدرت خرید مردم بیش از پیش کاهش یافته و کاهش حجم مسافران به دلیل آن است که به طور کلی مردم کمتر سفر می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا در سال جاری برای جذب مسافر بیشتر خدمات جدیدی از سوی شرکت سیمرغ ارائه شده است، می‌گوید: خیر، امسال خدمات خاصی را به قطارهای سیمرغ اضافه نکردیم؛ اما مطلوبیت خدمات‌دهی قطارهای سیمرغ مانند گذشته حفظ شده و کمبودی در این زمینه نداریم؛ به‌طوری که طبق آمار موجود قطارهای سیمرغ همچنان جزو نخستین انتخاب‌های مسافران هستند.

او درباره مسایل اقتصادی و مالی شرکت سیمرغ می‌گوید: خوشبختانه مشکلات مالی تا کنون تاثیری در روند فعالیت شرکت نداشته و ظریب اشغال قطارهای سیمرغ تغییری نکرده است.

محمود قیام در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر اینکه در شرایط کنونی انتظار شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری از راه‌آهن و معاونت بهره‌برداری و سیر و حرکت چیست، می‌گوید: یکی از مسایل مالی مهمی که در حال حاضر شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری را به خود درگیر کرده مساله بدهی‌های شرکت رجا به راه‌آهن، راهبران و … است.

او در ادامه می‌گوید: در این زمینه انتظار می‌رود راه‌آهن به طور موقت از بدهی‌های خود صرف‌نظر کند تا پرداخت معوقات راهبران قطار و دیگر طلبکاران شرکت رجا در اولویت قرار گیرد.

او می‌افزاید: راه‌آهن علاوه‌بر شرکت رجا،  باید به فعالیت‌های سایر مالکین نیز توجه بیشتری داشته باشد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها