وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: تهدیدات کرونا را در حوزه حمل‌ونقل به فرصت تبدیل خواهیم کرد

بازگشت به نوشته‌ها

وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: تهدیدات کرونا را در حوزه حمل‌ونقل به فرصت تبدیل خواهیم کرد

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: امیدواریم بتوانیم تهدیداتی را که کرونا برای حوزه حمل‌ونقلی ایجاد کرده است را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، محمد اسلامی در بخشی از سخنانش در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما به دوران پساکرونا و اقداماتی که نیاز است اشاره کرد و افزود: جلسات متعددی در کمیته های حمل‌ونقل با حضور اعضای انجمن‌ها و تشکل‌ها برگزار شده که در سه حوزه فکر و رویکرد، نوسازی و ساختاری پیشنهاداتی مطرح شده است، از این رو امیدواریم بتوانیم تهدیداتی را که کرونا برای حوزه حمل‌ونقل ایجاد کرده است، به فرصت تبدیل کنیم.

وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: برای بازسازی اساسی در ناوگان حمل‌ونقل به ویژه ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی برنامه‌هایی درنظر گرفته شده که در دوران پساکرونا با اقدامات اجرایی و همچنین با مشارکت دستگاه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها عملیاتی شود.

وی درباره راه‌آهن چابهار – زاهدان، گفت: برای ساخت این راه‌آهن از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شده و بخش اول آن را تحویل گرفته‌ایم و امیدواریم با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

 اسلامی درباره روندی که در بخش دریایی طی می‌شود، افزود: در بخش دریایی پروتکل‌هایی با همکاری انجمن‌های صنایع دریایی امضاء شده است تا شناورها و تجهیزات ساحلی توسط مهندسان داخلی ساخته شود و با توجه به اینکه در این زمینه ظرفیت‌های بی‌نظیری وجود دارد تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا در بخش مهندسی بتوانیم پروژه‌هایی را به انجام برسانیم. وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در شرایط فعلی تنها یک پایانه دریایی فعال است.

اسلامی تصریح کرد: در سال ۹۷ میزان جابجایی‌های کالاها در بنادر ۱۳۴ میلیون تن بود و در سال ۹۸ به ۱۴۸ میلیون تن رسیده که این افزایش جابجایی کالا، جهشی بوده است و روز گذشته هم در بندر چابهار ۷ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی وارد شده که این خود یک اقدام بسیار گسترده در شرایط کنونی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: هم‌اکنون میزان تخلیه‌وبارگیری در بندر چابهار از دو هزار و ۴۰۰ هزار تومان به سه میلیون تن رسیده و این حجم از جابجایی کالاها باعث ایجاد رونق در سیستان‌وبلوچستان شده است.

اشتراک این پست

دیدگاه (۱)دیدگاه های (1)

  • علیرضا سیدوکیلی پاسخگویی

    باسلام و احترام

    بنظر می‌رسد تنظیم خبر مطلوب و کامل نیست. ناوگان ریلی کشور دچار کمبود وحشتناکی است که توسعه حمل ریلی و کاهش مصرف سوخت را با مشکل دچار می کند. اتفاق چشمگیری در این رابطه نیفتاده است و ما هنوز حدود ۲۲۰۰۰ واگن و ۶۰۰ لکوموتیو فعال داریم. درصورتیکه کشورهای نزدیک ما در آسیای میانه چند برابر ما هستند. ناوگان حمل جاده ای در کشور بیش از ۳۳۰ هزار عددداست.

    نکته پیگیری که توجه به آن مهم است، آمار عملکرد وزارت راه است. تناژ حمل نمی تواند شاخصی برای ارزیابی عملکرد بخش حمل و نقل باشد. بخش حمل و نقل یک بخش خدماتی برای بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری و مردم است. به عبارت دیگر تلاش بیشتر بخش حمل و نقل موجب افزایش تناژ یا تعداد مسافر نمی شود. آن ارقام به فاکتورهای اقتصادی بستگی‌دارد.

    شاهدهای اصلی ارزیابی بخش حمل و نقل مواردی همچون ایمنی، ترکیبی، زمان، راحتی، سهم در قیمت تمام شده، رقابت پذیری و … است.

    باتشکر

    اردیبهشت 3, 1399 در 7:50 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها