در جلسه هیات دولت مطرح شد: رشد ۹ درصدی تخلیه کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته

بازگشت به نوشته‌ها

در جلسه هیات دولت مطرح شد: رشد ۹ درصدی تخلیه کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته

وزارت راه‌وشهرسازی در جلسه هیات دولت از رشد ۹ درصدی تخلیه کالاهای اساسی از کشتی نسبت به بازه مشابه زمانی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی در جلسه هیات دولت، با اشاره به فعالیت مستمر صنعت حمل‌ونقل کشور برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم گفت: با بهسازی در بندر شهید رجایی، برای اولین بار بعد از ۱۵ سال قطارها و کامیون‌ها به کنار کشتی رفته و بار همزمان پس از تخلیه از کشتی، مستقیما در کامیون و قطار بارگیری شد.

وی ادامه داد: این یعنی وقفه ۸ تا ۱۰ روزه برای تخلیه بار در انبار حذف و در زمان و هزینه صرفه‌جویی شده است.

اسلامی از این اقدام به عنوان یک تجربه موفق یاد کرد و افزود: انشاالله این کار گسترش می‌‌یابد.

ادامه بارگیری کالاها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در این جلسه، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی به ارائه گزارشی درباره تخلیه‌وبارگیری کالاهای اساسی در کشور پرداخت و گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین سال جاری، نزدیک به یک میلیون و ۲۲۲ هزار تن کالای اساسی از بنادر حمل شده که نسبت به دوره مشابه نزدیک به ۹ درصد افزایش داشته  است.

وی ادامه داد: این کالاها با هماهنگی وزارت صمت اکنون در حال توزیع است.

آدم‌نژاد در ادامه با اشاره به ادامه روند تخلیه کالاهای اساسی گفت: نزدیک به ۷ کشتی متوسط ۶۵ هزار تنی کالای اساسی از روز جمعه در سه بندر جنوبی کشور پهلو گرفتند که در حال تخلیه هستند.

وی افزود: البته ۳۰ درصد این بار مستقیم به قطار و کامیون حمل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی در انتها با اشاره به ادامه بارگیری در حوزه ریلی، جاده‌ای و دریایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی گفت: تب‌سنجی یا غربالگری در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و بنادر ادامه پیدا خواهد کرد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها