ورود ۳۲۲ دستگاه به شبکه ریلی، افتتاح ۱۶۵۰میلیارد ریال پروژه فنی و زیربنایی

بازگشت به نوشته‌ها

ورود ۳۲۲ دستگاه به شبکه ریلی، افتتاح ۱۶۵۰میلیارد ریال پروژه فنی و زیربنایی

امروز و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، ۷ موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه امضا و ۳۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی وارد شبکه راه‌آهن شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، سه شنبه بعداز ظهر ۲۷ اسفند با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل راه‌آهن چندین قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا رسید، همچنین ۲ پروژه در حوزه ناوگان ریلی و فنی و زیربنایی راه آهن به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

انعقاد و تبادل ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری

انعقاد و تبادل ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال و امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش سهم ریل از بندر، قراردادها و تفاهم‌نامه‌های امروز بود که به امضا رسید.
در این مراسم همچنین از ۱۶۵۰ میلیارد ریال پروژه ریلی در حوزه فنی و زیربنایی بهره‌برداری شد و ۳۲۲ دستگاه انواع ناوگان جدید در قالب ویدئوکنفرانس وارد شبکه ریلی شد، ارزش این تعداد ناوگان که شامل انواع واگن و لکوموتیو و خودکشش است، ۵۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

جزئیات تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه‌ها

موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید، در حوزه سرمایه‌گذاری برای توسعه خطوط ریلی و اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور بود.

یک تفاهم‌نامه بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی و ۶ موافقت‌نامه با ۹ شرکت صنعتی و معدنی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال با حجم بار قابل جذب بیش از ۱۷ میلیون تن در سال، امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه خطوط ریلی در بنادر و به روز‌رسانی سند راهبردی نقشه راه افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابهجایی بار در بنادر، تفاهم نامه ای بود که امروز امضا شد.

پروژه سرمایه‌گذاری بین شرکت راه‌آهن و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در استان کرمان برای احداث ۹۲ کیلومتر خط ریلی فرعی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی با ناوگان حمل و نقل ریلی با سرمایه‌گذاری ۵۴۷۸ میلیارد ریال امضا شد.

 

تأمین ۲۰۰ دستگاه واگن مخزن‌دار

تأمین ۲۰۰ دستگاه واگن مخزن‌دار مخصوص حمل اسید و ۲۰۰ دستگاه ایزوتانک مخصوص حمل اسید با راه‌آهن و ساخت ۲۵ کیلومتر خط آهن برای حمل بار از خاتون آباد در استان کرمان و توسعه خطوط ایستگاهی و تجهیزات بارگیری و تخلیه در مس سرچشمه و بندرعباس با ارزش سرمایه‌گذاری ۵۲۵۰ میلیارد ریال، دو موافقت‌نامه‌ای بود که با صنایع ملی مس ایران امضا شد.

تأمین ۶۰۰ دستگاه واگن باری کانتینربر، ساخت ۳ کیلومتر خط آهن فرعی و ساخت خط فرعی پلیمر کرمانشاه به طول ۵ کیلومتر در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان و آذربایجان غربی به ارزش ۱۹۸۰ میلیارد ریال از موافقت‌نامه‌هایی بود که بین شرکت راه‌آهن و شرکت خصوصی به امضا رسید.

احداث ۱۸ کیلومتر خطوط ریلی فرعی در استان یزد برای حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع‌های فولادی به ارزش ۹۳۶ میلیارد ریال از دیگر موافقت‌نامه‌هایی بود که بین شرکت راه‌آهن و چند مجتمع فولادی به امضا رسید.

ساخت ۲ کیلومتر خط آهن فرعی در استان قزوین برای حمل مواد اولیه و محصولات تولید شمس آذر به ارزش سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیارد ریال موافق‌نامه دیگری بود که بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی به امضا رسید.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها