لکوموتیوهای خریداری‌شده توسط فولاد مبارکه به ناوگان ریلی کشور اضافه شد

بازگشت به نوشته‌ها

لکوموتیوهای خریداری‌شده توسط فولاد مبارکه به ناوگان ریلی کشور اضافه شد

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از چیلان ، در راستای توسعه شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران ۸ دستگاه از مجموع ۵۰ دستگاه لکوموتیو Map24 خریداری‌شده توسط فولاد مبارکه به ناوگان ریلی کشور افزوده شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدکاظم صباغی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه در این‌باره گفت: کاهش مصرف سوخت، حفظ سلامت محیط‌زیست، ارتقای امنیت حمل و جاده و درنتیجه کاهش حوادث جاده‌ای به دلیل انتقال حمل از جاده به ریل، حمل ارزان‌تر و ایمن‌تر نسبت به سایر روش‌های حمل از مهم‌ترین مزایای توسعه شبکه ریلی کشور و استفاده از ظرفیت‌های این حوزه است.

وی گفت: همچنین در صنعت فولاد کشور به دلیل فاصله بین منابع و مصارف، استفاده از شبکه حمل‌ونقل ریلی جهت حمل مواد اولیه و محصول می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش قدرت رقابت‌پذیری داشته باشد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه تصریح کرد: از مزیت‌های دیگر این اقدام فولاد مبارکه، حمایت از شرکت های سازنده داخلی با نگاه ملی و تحقق قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سهم ۳۰ درصدی حمل‌ونقل ریلی از کل حمل زمینی کالا در کشور و افزایش سهم ریلی حمل مواد اولیه به مقصد کارخانه است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها