در راه‌آهن منطقه یزد انجام می‌شود: تست میدانی لکوموتیو مپنا map۲۴ در راه‌آهن یزد

بازگشت به نوشته‌ها

در راه‌آهن منطقه یزد انجام می‌شود: تست میدانی لکوموتیو مپنا map۲۴ در راه‌آهن یزد

تعداد ۸ دستگاه لکوموتیو باری مپنا (map۲۴)در محور چادرملو-گندله سازی در حال انجام تست میدانی هستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور بومی سازی و استفاده از توان متخصصان داخلی در خصوص طراحی و ساخت لکوموتیو مپنا، تعداد ۸ دستگاه لکوموتیو باری مذکور در محور چادرملو-گندله سازی در حال انجام تست میدانی و رفع معایب است.

با توجه به اینکه اداره کل راه آهن یزد مقام اول را در تناژ بارگیری به خود اختصاص داده و از لکوموتیوهای مختلف در این ناحیه استفاده می شود، و از سوی دیگر خطوط این اداره کل از شیب و فراز مختلف برخوداراست به نظر می‌رسد با چنین شرایطی، بهترین ناحیه به منظور تست لکوموتیو مپنا و رفع عیب آن است.

لکوموتیو map۲۴ دارای ۶ محور، ۱۲۸ تن وزن و بار قابل حمل آن مشابه لکوموتیو GT۲۶ پانزده دنده است و حدود یک سال است در محور اداره کل به منظور رفع عیب و اصلاحات، تردد می کنند.

اکثر معایب لکوموتیو مذکور توسط نمایندگانی از ناوگان یزد، کارشناسان نیروی کشش و دفتر مهندسی نظارت ناوگان و نمایندگان شرکت سازنده شناسایی و در حال پیگیری و رفع عیب هستند.

لازم به ذکر است شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا فعالیت خود را در سال ۱۳۸۶ آغاز کرد و کارخانه شرکت مذکور مجهز به کارگاه های بوژی، بدنه، رنگ، مونتاژ و تست به منظور تولید لکوموتیو و واگن خصوصا ساخت لکوموتیو map۲۴ است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها