خصوصی‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن در آلمان

بازگشت به نوشته‌ها

خصوصی‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن در آلمان

به صورت میانگین تنها 19 درصد از ساختمان ایستگاه‌های راه‌آهن آلمان متعلق به دویچ‌بان است. بسیاری از ساختمان‌ها پس از اصلاحات ساختاری در راه‌آهن این کشور، فروخته شده‌اند. طبق اعلام اتحادیه حمل‌ونقل غیر انتفاعی آلمان، دویچ‌بان 2824 از 3507 ساختمان ایستگاه‌های خود را از سال 1999 میلادی تا پایان سال گذشته فروخته است. این در حالی‌ست که تعداد مسافران ریلی در این کشور طی سال‌های گذشته همواره رو به افزایش بوده است.

بیشتر ایستگاه‌های فروخته شده در شرق آلمان قرار دارند. در آنهالت، تورینگن و زاکسن فقط 5 درصد از ساختمان ایستگاه‌ها متعلق به دولت فدرال می‌باشد.
از زمان اصلاحات ساختاری راه‌آهن آلمان تا به کنون، دولت فقط بودجه ساخت و نوسازی سکوها را تامین کرده است در عین حال از شرکت سهامی DB Station & Service که مسئولیت ایستگاه‌ها را بر عهده دارد، خواسته تا بودجه تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها را از طریق درآمد اجاره تامین کند، هر چند که این موضوع در مناطق روستایی چالش ساز شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت Pro-Rail Alliance “بخش خصوصی توانایی خود را در نگهداری ایستگاه‌ها و سرویس‌دهی به مسافران ثابت کرده است. دولت نیز باید اقداماتی در جهت بهبود شرایط ایستگاه‌ها از طریق حمایت‌های مالی، صرف نظر از اینکه چه کسی مالک ساختمان ایستگاه است، انجام دهد.”

پ.ن: نمودار فوق تعداد ایستگاه‌های خصوصی را در 16 ایالت آلمان نشان می‌دهد.

منبع: https://www.allianz-pro-schiene.de/

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها