تحلیل حمل ریلی کانتینر در بندر شهید رجایی در نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی

بازگشت به نوشته‌ها

تحلیل حمل ریلی کانتینر در بندر شهید رجایی در نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی

پنجمین جلسه ی کارگروه حمل و نقل ترکیبی و متخصصین این حوزه با ریاست اقای مهندس فروزش و با حضور مدیران عامل شرکت‌ها و کارشناسان این حوزه با رعایت کامل موازین بهداشتی، در روز چهارشنبه ۱۸ تیر تشکیل گردید.

در این جلسه ابتدا مجید امینی، دبیر کارگروه حمل و‌ نقل ترکیبی پیرامون موضوع تحلیل حمل ریلی کانتینر در بندر شهید رجایی مطالبی را ارائه کرد.
از جمله موارد اشاره شده می توان به سهم ۲.۵ درصد حمل ریلی کانتینر در بندر شهید رجایی، اهمیت مسیر بندر-تهران در حمل ریلی کانتینر، ظرفیت محوطه های ریلی در بندر شهید رجایی، لزوم اقتصادی نمودن حمل ریلی کانتینر برای مالکان واگن، زمان طولانی در سیکل ماهانه واگن ها در مسیر تهران-بندر، لزوم بهره برداری از سامانه های نرم افزاری حمل ریلی در بندر و… اشاره نمود.

لازم به ذکر است که در این ارائه به رویکرد جهانی در استفاده از کانتینر از طرفی و برنامه ریزی برای افزایش سهم ریلی در بنادر از طرف دیگر اشاره گردید و به عنوان نمونه به بندر هامبورگ با سهم ریلی ۴۶ درصد اشاره شد که پروژه های متعدد را در سال های گذشته برای افزایش سهم ریلی در بندر برنامه ریزی کرده و به اجرا رسانده است.

بعد از این موضوعات اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات تخصصی خود را توضیح دادند از جمله این موارد نیز می توان به تجربیات همکاری شرکت ها برای بر طرف کردن مشکلات توسعه حمل ترکیبی، لزوم توجه به توسعه بنادر ریل پایه از جمله توجه به توسعه ی ریل پایه ی بندر چابهار، توجه به استفاده از امکان حذف بن سپاری در فرایند های گمرکی حمل ریلی، اهمیت ایجاد نهاد مستقل رگولاتوری حمل ریلی و… اشاره کرد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها