برگزاری جلسه پیشرفت روسازی خط 7 متروی تهران

بازگشت به نوشته‌ها

برگزاری جلسه پیشرفت روسازی خط 7 متروی تهران

جلسه هماهنگی و بررسی پیشرفت پروژه روسازی خط 7 متروی تهران با حضور نمایندگان کارفرما، شرکت مشاور و مدیران مربوطه در محل کارگاه (میدان قیام) برگزار شد.

یکشنبه دهم بهمن‌ماه جلسه هماهنگی و بررسی پیشرفت پروژه روسازی خط 7 متروی تهران با حضور نمایندگان شرکت متروی تهران و حومه، شرکت مشاور و مدیران مربوطه از جمله تراورس در محل کارگاه (میدان قیام) برگزار شد. خط 77 مترو از جنوب شرق تهران، محدوده ورزشگاه تختی آغاز و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی، میدان هلال‌احمر به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهد و تا میدان بوستان سعادت‌آباد ادامه می‌یابد.

هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه اردیبهشت‌ماه امسال بود که در سخنانی اظهار داشت: امید داریم تا پایان امسال خط هفت مترو تهران را به بهره‌برداری برسانیم.

درویشی با بیان اینکه عملیات ساخت تونل خط 7 متروی تهران یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ساخت متروی تهران است تأکید کرد: در مناطق جنوب و شرق تهران سختی زیادی را برای ساخت خط هفت متحمل می‌شویم. خاک فرسوده و بافت قدیمی، عملیات حفر تونل در این خط را با حساسیت و دشواری‌های خاصی روبرو کرده است.

مازیار حسینی، معاون شهردار تهران نیز آبان ماه امسال با اشاره به پیشرفت 85 درصدی پروژه تا آبان اظهار داشت: در این مسیر دو بخش تونل جنوبی- شمالی و غربی-شرقی وجود دارد که با همت و تلاش بی‌وقفه همکارانم در شرکت مترو، بخش احداث تونل صد در صد به اتمام رسیده است. کل مسیر خط 7، تاکنون درمجموع 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این در حالی است که اکنون ایستگاه‌های فاز اول بهره‌برداری از خط 7 وارد مرحله نازک‌کاری شده است.

حسینی تصریح کرد: در فاز اول طرح حدود 20 کیلومتر به همراه 8 ایستگاه به‌طور هم‌زمان به بهره‌برداری خواهد رسید. این ایستگاه‌ها عبارتند از ایستگاه محلاتی، 17 شهریور- سعیدی، میدان محمدیه، محبوب مجاز، خیابان نواب- بریانک، نواب-آذربایجان، گیشا و میدان صنعت که در بهره‌برداری از فاز یک خط 7 افتتاح خواهد شد.

وی تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد مطابق تأکیدات شهردار تهران این خط بسیار مؤثر در شبکه ریلی را هرچه سریع‌تر و باکیفیت بالا به اتمام برسانیم تا مناطقی که تاکنون از امکان خطوط مترو بی‌نصیب بوده‌اند از مترو بهره‌مند شوند.

گفتنی است این خط با خط 6 در گیشا تقاطع چمران و نواب، دوباره با خط 6 در خیابان 17 شهریور، با خط 4 در دو ایستگاه خیابان مولوی و میدان انقلاب، با خط 2 در خیابان آذربایجان و با خط 1 در خیابان محمدیه، ایستگاه‌های تبادلی خواهد داشت. درمجموع خط 7 عمیق‌ترین خط مترو تهران است و عمق ایستگاه‌های آن بین 40 تا 45 متر خواهد بود و تقریباً از زیر تمام خطوط مترو رد خواهد شد. با راه‌اندازی خط 7 متروی تهران جابجایی مسافر بیش از یک میلیون نفر در روز افزایش خواهد یافت.
شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) در عملیات روسازی خط 7 متروی تهران حضور دارد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها