اهتمام دولت و مجلس برای توسعه حمل‌ونقل ریلی

بازگشت به نوشته‌ها

اهتمام دولت و مجلس برای توسعه حمل‌ونقل ریلی

حسن روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص اهمیت توجه به حمل‌ونقل ریلی گفت: یکی از دلایل اصرار دولت به توسعه شبکه ریلی کاهش آلودگی‌ها در حمل‌ونقل است.

حسن روحانی شب گذشته، 12 دی‌ماه در گفتگوی زنده از طریق رسانه ملی با مردم در خصوص موضوعات مختلف کشور ازجمله بیکاری، امنیت ملی و اقتصاد سخن گفت. قسمتی از سخنان رئیس‌جمهور در این برنامه تلویزیونی به بخش حمل‌ونقل ازجمله حمل‌ونقل هوایی و ریلی اختصاص داشت.

روحانی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حرکت خوبی در طول این یک سال در بخش اقتصاد به وجود آمد، اظهار داشت: در زمینه مسئله نفت و گاز و سرمایه‌گذاری در نفت و حمل‌ونقل و بیمه، برجام دقیقاً اجرا شده، جایی نیست که بگوییم عملیاتی و اجرایی نشده است. در بخش هسته‌ای هم آنچه می‌خواستیم عملی شده است.

وی همچنین گفت: یکی از دلایل اصرار دولت به توسعه شبکه ریلی کاهش آلودگی‌ها در حمل‌ونقل است. اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته و مجموعاً هوای سالم ما بهتر از سال‌های گذشته است اما همچنان مشکلات بسیار زیادی داریم که باید حل‌وفصل شود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در خصوص اهمیت حمل‌ونقل ریلی در برنامه بودجه امسال در کنار سه موضوع مهم دیگر افزود: مبارزه با آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی مسئله مهمی است. من در تقدیم بودجه امسال در مجلس گفتم که چهار مسئله آب، فاضلاب، محیط زیست و ریل اولویت‌های دولت است. در آلودگی هوا خیلی از کشورها با این مشکل مواجه هستند از کشورهای اروپایی گرفته تا همه کشورهای اطرافمان. ما راهی نداریم به جز اینکه خودروها ها را اصلاح کنیم، کارخانه و نیروگاه‌ها از گاز استفاده کنند.

لازم به ذکر است در کنار اظهارات رئیس‌جمهور در خصوص اهمیت حمل‌ونقل ریلی، مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته و امروز در مصوباتی جداگانه در حوزه حمل‌ونقل نخست رأی به تشکیل شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری حومه شهری داده و امروز نیز یک درصد از سهم فروش نفت و گاز را به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص داده است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها