گزارش عملکرد بخش حمل‌ونقل ریلی در سه ماهه اول سال 1401 (از بهارش پیداست)

بازگشت به نوشته‌ها

گزارش عملکرد بخش حمل‌ونقل ریلی در سه ماهه اول سال 1401 (از بهارش پیداست)

گروه مطالعات سیاست‌گذاری و پایش فضای کسب و کار انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته می‌کوشد تا با تهیه گزارش‌های آماری، تصویری شفاف از عملکرد گذشته صنعت و اثرات آن روی شاخص‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی تهیه و منتشر نماید.

این گزارش‌های آماری ضمن فراهم نمودن ابزارهای تحلیلی برای شرکت‌های عضو انجمن، مدیران و کارشناسان بخش خصوصی و دولتی، آن‌ها را در اتخاذ تصمیمات مبتنی بر شرایط واقعی در دو سطح سیاست‌گذاری کلان و بنگاه‌داری یاری می‌کند.

امید است با افزایش دقت و جامعیت تصمیمات مدیران بر مبنای آمار و اطلاعات به‌روز، شاهد بهبود و پیشرفت در صنعت حمل‌ونقل ریلی باشیم.

تحلیل این گزارش در زیر آمده است:

  • متوسط بهره‌وری ماهیانه واگن‌های باری در سه ماهه نخست سال جاری 13/5 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1400 و 24/8 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1399 افت داشته است. در همین مدت سرعت بازرگانی با کاهش 15 درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته به 3/53 کیلومتر بر ساعت رسیده است، بدان معنا که هر واگن به طور متوسط روزانه کمتر از 85 کیلومتر پیمایش داشته است.
  • تناژ و تن‌کیلومتر بار ترانزیتی ریلی در سه ماهه نخست امسال هر چند که بیشتر از مدت مشابه سال‌های 1399 و 1398 بوده است، اما نسبت به سه ماهه نخست سال 1400، کاهش حدود 20 درصدی را تجربه کرده است.
  • بهره‌وری واگن‌های مسافری در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال‌های 1400 و 1399 رشد قابل توجهی داشته است. این روند صعودی در چهار فصل اخیر نیز کاملاً مشهود است و می‌توان گفت جابه‌جایی مسافر از طریق شبکه ریلی به شرایط پیش از همه‌گیری ویروس کرونا بازگشته است.
  • هر چند تعداد لکوموتیوهای آماده به کار در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته بهبود پیدا کرده است اما در مقایسه با سه ماهه نخست سال‌های 1400، 1399 و 1398 به ترتیب افت 2/4، 8/7 و 9 درصدی را داشته است.

این گزارش را می‌توانید از لینک زیر دانلود و مطالعه بفرمایی.

از بهارش پیداست (بهار 1401)

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها