انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

پیشنهاد هندی ها برای احداث راه آهن باری جنوب به جنوب از مسیر ایران

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » پیشنهاد هندی ها برای احداث راه آهن باری جنوب به جنوب از مسیر ایران

راه آهن هند به همراه ۷ کشور دیگر از جمله پاکستان، بنگلادش و افغانستان، روز چهارشنبه امکان راه اندازی یک خط ریلی باری بین قاره ای که هند را به ایران و ترکیه متصل نماید، بررسی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرست پست، راه آهن هند به همراه 7 کشور دیگر از جمله پاکستان، بنگلادش و افغانستان، روز چهارشنبه امکان راه اندازی یک خط ریلی باری بین قاره ای که هند را به ایران و ترکیه متصل نماید، بررسی خواهد کرد.

قرار است هیئت های عالی رتبه ای از بخش های راه آهن و گمرک این 7 کشور (روسیه، نپال، بوتان، میانمار، پاکستان، بنگلادش و افغانستان) در نشستی دو روزه در دهلی نو به بررسی این پروژه پیشنهادی بپردازند.

در حالی که چین قبلا احداث سک خط ریلی را که مقصد نهایی آن اروپاست آغاز کرده و هند نیز تلاش دارد یک خط ریلی مشابه را در دستور کار خود قرار دهد.
سورش پرابهو، وزیر راه آهن هند قرار است در این نشست بر ضرورت چین ارتباط ریلی ای برای توسعه منطقه تاکید کند.

این پروژه که با هدف تقویت توسعه تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه پیشنهاد شده، قرار است در صورت احداث، داکای بنگلادش را از طریق بوتان، هند، نپال، پاکستان، افغانستان و ایران و به استانبول ترکیه متصل نماید.

این نشست که با همکاری کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد و برای آسیا و اقیانوسیه و وزارت راه آهن هند ترتیب داده شده، به بررسی راه های تقویت حمل و نقل ریلی فرامرزی در مسیر جنوب و جنوب غرب آسیا خواهد پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more