معاون وزیر راه و شهرسازی: امکان جذب پنج میلیون تن بار به شبکه ریلی فراهم می‌شود/ ممنوعیت ورود قطعات مشابه تولید داخل

بازگشت به نوشته‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی: امکان جذب پنج میلیون تن بار به شبکه ریلی فراهم می‌شود/ ممنوعیت ورود قطعات مشابه تولید داخل

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با اتصال فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی و تکمیل خط فرعی ایستگاه جلال آباد تا کارخانه کنسانتره فولاد زرند ایرانیان، امکان جذب پنج میلیون تن بار به شبکه ریلی فراهم خواهد شد.

۲ پروژه اتصال معدن جلال آباد و شرکت فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی

به گزارش انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، ۲۳ آذرماه در حاشیه بازدید از چند پروژه ریلی در استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: برای بازدید از روند پیشرفت طرح های ریلی به استان کرمان سفر کردیم و در این راستا از ۲ پروژه اتصال معدن جلال آباد و شرکت فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی کشور بازدید کردیم.
اتصال فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی

سعید رسولی افزود: با اتصال فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی و تکمیل خط فرعی ایستگاه جلال آباد تا کارخانه کنسانتره فولاد زرند ایرانیان، امکان جذب پنج میلیون تن بار به شبکه ریلی فراهم خواهد شد.

افزایش بهره وری در حمل و نقل ریلی

وی یاد آور شد: برای افزایش بهره وری در حمل و نقل ریلی باید مراکز عمده بار به شبکه ریلی متصل شوند، در همین راستا در زمان طراحی کارخانه ها باید دسترسی به شبکه ریلی نیز مدنظر قرار بگیرد.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به کم اثر بودن فشار تحریم ها تاکید کرد: در خانواده بزرگ راه آهن معتقد هستیم امسال با صمیمیت و همدلی می توانیم به موفقیت های بزرگی دست یابیم.

۴۳۲ واگن باری، مسافری، لکوموتیو و خود کشش به شبکه ریلی

وی افزود: در هشت ماهه ابتدای سال جاری، ۴۳۲ واگن باری، مسافری، لکوموتیو و خود کشش به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد رشد داشته است و نکته مهم این است که تمامی این ناوگان با توان داخلی ساخته شده اند.

رسولی افزود: همه واگن‌هایی که امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شده‌اند ساخت داخل بوده و می توان عنوان کرد که صنعت ریلی کشور نشان داد که می توان در دوران تحریم و فشار اقتصادی  ضمن تثبیت وضعیت موجود، توسعه یابد.

تشکیل کارگروه مشترک با وزارت صنعت، معدن و تجارت

رئیس هیات مدیره راه آهن یادآور شد: ترمز قطار در داخل کشور تولید می‌شود و برای حمایت از تولید داخل، امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل دادیم تا ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده و براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شوند را ممنوع اعلام کرده، ضمن آن که از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها