انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

توجه به حمل و نقل ریلی با افق دور در تهیه طرح‌های تفصیلی شهرها

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » توجه به حمل و نقل ریلی با افق دور در تهیه طرح‌های تفصیلی شهرها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تغییر نگرش‌ها در حوزه حمل و نقل و شهرسازی باید صورت گیرد و از ابتدا باید بنیان کار را درست بگذاریم و توجه به بحث ریل به‌عنوان حیاتی‌ترین زیرساخت حمل و نقل در طرح‌های شهرسازی قرار گیرد.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، دکتر تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم همایش شهرسازی ریل پایه در شیراز افزود: در دنیا تمام کشورها سال‌هاست که به سمت حمل و نقل ریلی آمده‌اند و از دلایل عمده آن به بحث آلایندگی پایین و کاهش مصرف سوخت و امنیت این حمل و نقل می‌توان اشاره کرد.
وی متذکر شد: در آینده‌ای نزدیک به دلیل اهمیت بحث شهرسازی و ارتباط آن با حمل و نقل و ترافیک در وزارت راه و شهرسازی اتاق فکری با حضور متخصصان و صاحب نظران این حوزه راه‌اندازی خواهد شد.

دکتر تقی زاده در ادامه همایش از شهرسازان و دست‌اندرکاران طرح‌های توسعه شهری خواست که در طراحی شهرها بحث حمل و نقل ریلی را به‌دقت محاسبه کنند و اگر طراحی شده نقشه‌ها بازنگری شود.
در ادامه همایش دکتر مرتضی باقری مشاور ویژه وزیر راه و شهرسازی و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای در کشور افزود: اگر به موضوع ریل و حمل و نقل عمومی بیشتر توجه می‌شد شاهد آمار بالای تصادفات نبودیم.

وی بیان کرد: توسعه ریلی به دلیل آلودگی هوای شهرهای بزرگ، مشکلات و معضلات ترافیک شهری و هزینه بالای ساخت و نگهداری جاده‌ها بسیار اهمیت دارد.
در ادامه همایش مهندس رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس نیز تصریح کرد: باید تلاش کنیم و با ایجاد ناوگان حمل و نقل ریلی مناسب چه از نظر کمی و کیفی هم برای درون شهر و هم برای خارج شهر از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری موجود استفاده کنیم تا بتوانیم کمبودهای گذشته را جبران کنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم با همین خط ریلی موجود شیراز – اصفهان بتونیم خطوط حومه‌ای را راه‌اندازی نماییم.

رضاییان راه‌اندازی خط حومه‌ای را در مسیر مرودشت تخت جمشید- پاسارگاد که مسیر گردش گری و مهمی است را با اهمیت دانست و افزود: باید بتوانیم از ظرفیت ریلی موجود شیراز – اصفهان برای راه‌اندازی این خط حومه‌ای استفاده کنیم.
وی با اشاره به پروژه‌های ریلی خوبی که وزارت راه و شهرسازی در استان فارس در دست احداث دارد گفت: امروز متأسفانه به دلیل کمبود منابع مالی و بدهی به پیمانکاران سرعت این پروژه بسیار کند شده و امیدواریم با فضای برجام از فاینانس خارجی برای این پروژه‌ها استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more