انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

تمایل آذربایجان به سرمایه‌گذاری در پروژه راه‌آهن رشت – آستارا

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » تمایل آذربایجان به سرمایه‌گذاری در پروژه راه‌آهن رشت – آستارا

استاندار گیلان گفت: جمهوری آذربایجان تمایل به سرمایه‌گذاری در پروژه راه آهن رشت– آستارا دارد.

محمدعلی نجفی در دیدار با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران بیان داشت: با اعتباری که اخیرا دولت برای این پروژه اختصاص داده، کارها بر اساس زمانبندی درحال انجام است و می‌کوشیم این پروژه تا بهار آینده به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: برخی مشکلاتی که در نقاطی از این مسیر در بخش پل ها و تونل ها وجود داشت ٬ با پیگیری بخش های مربوطه و تامین مسائل مالی آن در حال رفع شدن است.

نجفی خاطر نشان کرد: ریل گذاری در پروژه راه آهن رشت – قزوین با جدیت بیشتری تداوم می یابد تا بتوانیم در بهار سال آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه احداث ایستگاه دیگری در میدان گیل رشت بمنظور رفاه مردم پیش بینی شده، اظهار کرد: برای احداث این ایستگاه نیز باید زمین های مردم خریداری شود که این امر در حال انجام است.

نجفی تصریح کرد: تاکنون ۸۵ کیلومتر از پروژه راه آهن رشت – قزوین ریل گذاری شده؛ موانعی که برای خرید ریل بود، به طور کامل برطرف شده و بخشی که مربوط به ساخت در داخل و واردات ریل بوده است نیز انجام خواهد شد.

وی‌گفت: بر این اساس و با تمهیدات اندیشیده شده، ریل گذاری مسیر راه آهن رشت قزوین سرعت می‌گیرد.

نجفی به خطوط دیگر راه آهن در گیلان و پیشرفت آنها نیز اشاره و بیان کرد: در پروژه رشت – آستارا خوشبختانه طرف آذری علاقمند به سرمایه گذاری در این بخش است و ۵۰۰ میلیون دلار پیشنهاد دادند.

وی افزود: در کمیسیون مشترک که همین هفته با جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد، یکی از محورهای بحث همین موضوع خواهد بود.

وی در خصوص پیشرفت کار راه آهن آستارا – آستارا هم گفت: تعهداتی دو طرف داشته اند که یا انجام شده و یا درحال انجام است و طرف آذری هشت کیلومتر تعهدات خود را انجام داد و ساخت پل مشترک نیز انجام شده است.

نجفی با بیان اینکه دو کیلومتر داخلی نیز توسط راه آهن درحال انجام است، افزود: دشواری کار ما این است که باید زمینی به مساحت حدود ۷۰ هکتار که مالکانش مردم هستند، برای ریل گذاری و ساخت پایانه و بارانداز تملک شود.

وی ادامه داد: گاهی در افکار عمومی مطرح می‌شود که طرف آذری از ما جلوتر است، اما باید بدانیم که خط هشت کیلومتری که مربوط به تعهدات آنها بود ٬ از قبل آماده و آنها فقط ریل گذاری کردند درحالیکه ما بایستی برای ساخت ایستگاه و پایانه، زمین ها را تملک کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد:اهتمام داریم تا با رفع مشکلات، تمامی مسیرهای راه آهن در زمانبندی‌های تعیین شده انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

مقاومت غیرقابل فهم در برابر تعرفه گذاری ریلی عادلانه

تین نیوز خصوصی‌سازی لکوموتیوها مبحثی چالش‌برانگیز در صنعت ریلی است که مشکلات و مصائب ناشی از آن لکوموتیوداران بخش‌خصوصی، واگن‌داران، Read more

ایجاد کارگروه های مشترک هم افزایی بین راه آهن و بخش خصوصی؛ گامی در جهت توسعه حمل و نقل ریلی

تین نیوز سبحان نظری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نشست Read more

باید بتوان فاینانس داخلی را در کشور فعال کرد

ریل نیوز نخستین نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو و تشکل‌های صنفی، دوشنبه ۲ مهرماه در Read more