انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن و ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه‌ها در دست ساخت است

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن و ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه‌ها در دست ساخت است

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با موضوع رسیدگی به صورت‌های مالی طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه در دست ساخت و بیش از ۸ هزار کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جلسه مجمع عمومی شرکت با عنوان رسیدگی به صورت‌های مالی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با حضور غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی، محمد رحمتی رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

خیراله خادمی در این جلسه ضمن بیان اهداف و علکردهای شرکت ساخت وتوسعه به ارایه ی گزارشی از عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۴ پرداخت.
وی به بررسی اعتبار‌های جذب شده از طریق پیوست‌های قانون بودجه سال ۹۴، اوراق مشارکت، سهام، قیر تهاتری، اسناد خزانه اسلامی و … پرداخت و گفت: از مجموع اعتبارات مصوب سال ۹۴، ۴ هزار و  ۲۳۵ میلیارد تومان جذب شده است که معادل ۶۵ درصد از اعتبارات مصوب است.

خادمی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه در دست ساخت و بیش از ۸ هزار کیلومتر نیز در دست مطالعه است.
معاون وزیر راه  وشهرسازی در بررسی طرح‌های راه‌آهن به ۲۹ طرح اشاره و افزود:‌ بر اساس موافقتنامه ۹ هزار و ۱۳۴ کیلومتر  راه‌آهن در این طرح‌ها دیده شده است که بیش از ۴ هزار کیلومتر آن در دست مطالعه، بیش از ۳ هزار کیلومتر در دست ساخت است و زیرسازی ۳۶۵ کیلومتر آن تکمیل شده و ۱۷۵ کیلومتر نیز ریل‌گذاری شده است.

خادمی همچنین از ۳هزار و ۵۲۶ کیلومتر طرح آزادراهی خبر داد و عنوان کرد:  از این میزان هزار و ۶۶۷کیلومتر در دست مطالعه، ۷۴۵ کیلومتر در دست ساخت و ۲۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی از هشت طرح ریلی که مجوز فاینانس آنها صادر شده است یاد کرد و گفت: راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی به طول ۳۸۸ کیلومتر، راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر، میانه- تبریز به طول ۲۰۰ کیلومتر، تهران- همدان- سنندج به طول ۴۳۰ کیلومتر، شیراز- بوشهر به طول ۲۵۰ کیلومتر، گرگان- بجنورد- مشهد به طول ۵۷۰ کیلومتر، میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر و راه‌آهن غرب کشور  به طول ۶۵۲ کیلومتر طرح‌هایی است که دارای اعتبار مصوب شورای اقتصاد، تضمین ماده ۶۲ قانون محاسبات عمومی، اعتبار مصوب ترک تشریفات و اعتبار مصوب طرح در سال ۹۴ است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص سیستم مدیریت پروژه‌ها بیان داشت:  نرم‌افزار جامع مدیریت پروژه‌ها با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه راه‌اندازی شده  است و گزارش قرارداد‌ها به صورت الکترونیکی از طریق سامانه سامع ارسال می‌شود که از طریق کارشناسان مستقر در ادارات کل اجرایی امکان بررسی و اصلاح آن وجود دارد.
خادمی افزود: ارتباط سامانه سامع با سامانه سبا در وزارت راه و شهرسازی فراهم شده و امکان یکپارچه‌سازی اطلاعات مشترک مندرج  در هر دو سامانه امکان‌پذیر است.

وی همچنین به ارایه گزارش در خصوص اهداف و برنامه‌‌های کلان، چالش‌های شرکت پرداخت و درخواست‌ها و انتظارات از اعضای مجمع عمومی را مطرح کرد.
در ادامه این جلسه  بندهای گزارش حسابرس مطرح و پاسخ‌های لازم به آنها داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more