انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

اولین لکوموتیو کاملاً اتوماتیک مانوری در سال 2021 تست شد

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » اولین لکوموتیو کاملاً اتوماتیک مانوری در سال 2021 تست شد

Alstom، Lineas و ProRail پروژه مانور اتوماتیک را در سال 2021 آغاز نمودند. این پروژه تست با استفاده از لکوموتیو دیزل- هیدرولیک و در منطقه مانوری یکی از ایستگاه‌های هلند انجام شد. این پروژه به منظور بهینه‌سازی در عملیات مانور و تشکیل قطار انجام گردید.
آلستوم یک لوکوموتیو مانوری هیدرولیک دیزل متعلق به Lineas را به فناوری کنترل اتوماتیک و تشخیص هوشمند موانع و محیط مجهز می‌کند. اقداماتی از جمله شروع و توقف، کوپلینگ واگن‌های قطار، بررسی کشش و ترمز و مداخله در مواقع اضطراری کاملاً اتوماتیک است. به غیر از کارکنانی که پروتکل ایمنی را آزمایش می کنند، هیچ پرسنلی فعال در لکوموتیو وجود نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آلستوم در این خصوص گفت: این پروژه راه را برای یک شبکه ریلی کاملاً دیجیتالی هموار می‌کند. این آزمایش ها به سیستم راه آهن اروپا کمک می‌کند تا با استفاده از افزایش ظرفیت‌، مصرف انرژی کمتر و هزینه های کمتر، در عین حال افزایش انعطاف پذیری عملیات و بهبود زمانی بهره‌مند شود. این آزمایش کاملاً مطابق با استراتژی Alstom برای ارائه ارزش افزوده به مشتریان در قالب حمل و نقل هوشمند و سبز است.
به گفته آلستوم ، اتوماتیک نمودن عملیات قطار منجر به “افزایش ظرفیت ، صرفه جویی در هزینه ، صرفه جویی در انرژی و انعطاف پذیری عملیاتی” می‌شود. از آنجا که دیگر نیازی به در نظر گرفتن سرعت عوامل انسانی نیست‌، قطارهای اتوماتیک می توانند پشت سر هم حرکت کرده و از ظرفیت شبکه بهتر استفاده کنند.
علاوه بر این ، قطارها به شیوه‌ای یکنواخت عمل می‌کنند و این منجر به مصرف انرژی مؤثرتر می‌گردد. درجات اتوماتیک بودن لکوموتیوها از سطح 1 ، جایی که اپراتور رانندگی می‌کند و توسط سیستم های ایمنی و آلارم‌های مشاوره پشتیبانی می شود، تا سطح 4 ، که در آن قطار به طور کامل و بدون خدمه حرکت می‌کند ، متغیر است. این روش وسیله‌ای برای بخش ریلی است تا بهره وری خدمات ریلی خود را بدون هزینه های زیرساختی گران قیمت افزایش دهد.
در ساله‌ای اخیر‌، آزمایشهای مختلفی در هلند با عملکرد قطار خودکار (ATO) سطح 2 انجام شده است. Arriva و NS این کار را با قطارهای مسافری انجام دادند. آزمایشات در Betuweroute با یک قطار باری از راه‌آهن روتردام تحت این روش با سطح 2 انجام شد. این اولین بار در سال 2021 است که از یک قطار کاملاً خودران در هلند استفاده می شود.

عرفان قربانعلی، کارشناس حمل‌و‌نقل
منبع: Railtech

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more