بهبود اقتصاد حمل و نقل ریلی؛ در گروه منطقی شدن قیمت سوخت

بازگشت به نوشته‌ها

بهبود اقتصاد حمل و نقل ریلی؛ در گروه منطقی شدن قیمت سوخت

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی مهمترین راهکار بلند مدت و فرا وزارتخانه ای برای بهبود وضعیت حمل و نقل را به طور کلی، منطقی کردن قیمت حامل های انرژی و به صورت خاص در بخش حمل و نقل ریلی در قیمت سوخت گازوئیل و بنزین دانست.

به گزارش تین نیوز، بابک احمدی ناقدی این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگار این خبرگزاری در مورد راهکارهای بلند  و کوتاه مدت برای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی کشور ذکر کرد و گفت: اگر قیمت سوخت واقعی شود آن موقع است که مزیت رقابتی حمل و نقل ریلی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل فعلیت پیدا کرد، خود را نشان داده و ملموس می شود.

مدیر عامل بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا افزود: با واقعی شدن قیمت حامل های انرژی است که برای حمل و نقل ریلی جذابیت اقتصادی به وجود می آید و وقتی اقتصاد حمل و نقل ریلی بهبود یافت سرمایه های سرگردان یا سرمایه هایی که در حوزه سوداگری و یا حوزه هایی که سودآوری منطقی و مناسبی برای سرمایه گذاران ندارند، وارد این حوزه خواهد شد و عملا این سرمایه ها به پیشرانه ای قوی برای توسعه حمل و نقل ریلی تبدیل می شود.

وی در مورد راهکار کوتاه مدت برای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی تاکید  کرد: برخلاف پیشنهادات بلند مدت که نیاز به تصمیم گیری در راس قوه مجریه و حتی فراتر از آن در سطح قوای مجریه، مقننه و قضائیه دارد، پیشنهاد کوتاه مدت به نظر بنده پیشنهادی است که در چارچوب اختیارات وزارت راه و شهرسازی قابل تحقق است.

احمدی عنوان کرد: به عنوان راه حل کوتاه مدت، وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی  باید این مهم را بپذیزد که نمی شود حمل و نقل ریلی کشور را از جیب مردم اداره و هر وقت پول کم آمد، در جیب مردم دست برد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی اظهار کرد: این بدان معنی است که نمی شود هر وقت راه آهن پول کم آورد پول مالکان لکوموتیو را پرداخت نکند و نمی شود هر وقت در حوزه مسافری مشکل پیدا کرد به شرکت های مسافری تکالیف سنگین هزینه ای تحمیل اما در زمان پرداخت هزینه های آن از زیر بار پرداخت آن شانه خالی کند.

او خاطر نشان کرد: همچنین نمی شود شرکت راه آهن تعرفه بلیت بگذارد و قیمت بلیت های مسافری را بدون توجه به اقتصاد شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری کنترل کند و بعد زمانی که شرکت ها دچار ورشکستگی و رکود شدند، خودش را کنار بکشد و بگوید که اختیار من در این حد بود و بیش از این نمی توانم کمکی ارایه کنم.

مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا تاکید کرد:  همچنین لازم است  شرکت راه آهن  بپذیرد بزرگتر خانواده حل ونقل ریلی کشور است و وظیفه نگهداری و مراقبت از فعالان اقتصادی این حوزه را هم در کنار دیگر مسئولیت های خود، به عهده دارد.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: بنابراین تغییر رویکرد وزارتخانه در حوزه ریلی است نسبت به ذی نفعان و ایجاد انگیزه اقتصادی و سودآوری برای حضور فعال تر و پررنگ تر فعالان در این حوزه به عنوان راهکار کوتاه مدت ،ضروری است.

احمدی با تاکید بر این که رفتار نامناسب با فعالان اقتصادی که امروز در این حوزه فعالیت می کنند به عنوان یک شاخص به سرمایه گذاران پیام می دهد که وارد این حوزه نشوند، گفت: اگر این رفتار اصلاح و اقتصاد حمل و نقل ریلی بهبود یابد این پیام ارایه می شود که سرمایه گذاران به این حوزه ورود کرده چون حوزه ای مطلوب، حرفه ای و عقلایی است و سود منطقی ناشی از فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در این حوزه کسب خواهد شد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها