انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

کاهش زمان ماندگاری واگن‌های آسیای میانه از خروج ارز جلوگیری کرد

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » کاهش زمان ماندگاری واگن‌های آسیای میانه از خروج ارز جلوگیری کرد

سرمایه‌گذاری‌های خوب در بخش توسعه زیرساخت‌ها، مثل توسعه ایستگاه سرخس، افزایش خطوط مبادله، ارتقای ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژی‌ها، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه به‌ویژه بندرعباس و… باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن‌های CIS در ایران از 21روز به 17روز شده است.

در سه‌ماهه نخست سال جاری، هفت‌هزار و 300 دستگاه واگن، از طریق مرز بین‌المللی سرخس وارد کشور شده و پس از تخلیه بار و یا بارگیری مجدد از این مرز خارج شده‌اند که میانگین زمان ماندگاری آن‌ها در ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل 19درصد کاهش یافته است.

به نقل از تین‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن خراسان در این‌باره گفت: سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در بخش توسعه زیرساخت‌ها شامل توسعه ایستگاه سرخس، افزایش خطوط مبادله، ارتقای ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژی‌ها، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه به‌ویژه بندرعباس و همچنین راه‌اندازی قطارهای برنامه‌ای و مستقیم ترانزیتی سرخس-بندرعباس و بالعکس، باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن‌های CIS در ایران از 21روز به 17روز شده است.

محمدهادی ضیایی‌مهر اضافه کرد: واگن‌های آسیای میانه از تاریخ ورود به ایران از مرز سرخس مشمول پرداخت حق بهره‌برداری، به‌صورت ارزی به راه‌آهن‌های آسیای میانه می‌شوند. بنابراین کاهش ماندگاری واگن‌های مذکور در شبکه ریلی کشور در سه‌ماهه سال جاری، بیش از 930هزار فرانک معادل 40میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی را به دنبال داشته و مانع خروج ارز از کشور شده است.

ضیایی‌مهر تاکید کرد: 48درصد از واگن‌های ورودی و خروجی از مرز سرخس واگن‌های لبه‌بلند بوده که عمدتا حامل گوگرد ترانزیتی هستند و میانگین ماندگاری آنها 15روز است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35درصد کاهش یافته، همچنین 36درصد مربوط به واگن‌های مسقف است که میانگین مدت‌زمان ماندگاری آن 20روز است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان افزود: بهره‌وری مهم‌ترین کلیدواژه‌ مدیریت نوین است و از همین‌رو هم در چند سال اخیر افزایش بهره‌وری یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شده است.

ضیایی‌مهر تصریح کرد: بنابراین ما همواره به دنبال افزایش درآمد همراه با کاهش هزینه‌ها در راستای افزایش بهره‌وری هستیم و بر این اساس، کاهش ماندگاری واگن‌های CIS در ایران، یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای افزایش بهره‌وری است.

لینک کوتاه منبع: http://www.tinn.ir/fa/tiny/news-169401

لینک کوتاه خبر: https://rtcguild.ir/news-2050-9/

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more