انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

مسیرهای بین‌المللی ریلی در اولویت قرار گیرد

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » مسیرهای بین‌المللی ریلی در اولویت قرار گیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس، شرط تکمیل پروژه‌های ریلی را بازگشت سرمایه و شرط بازگشت سرمایه در توسعه شبکه ریلی عنوان کرد و مبانی آن را تشریح کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، شرط تکمیل پروژه‌های ریلی را بازگشت سرمایه و شرط بازگشت سرمایه در توسعه شبکه ریلی عنوان کرد و مبانی آن را تشریح کرد.

به نقل از تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی گفت: در پروژه‌های ریلی  توجه به برگشت سرمایه از مهم‌ترین مؤلفه‌ها بوده و توسعه شبکه ریلی نیز برای تولیدکننده و مالک صرفه اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

او تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار در توسعه شبکه ریلی مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند کلنگ‌زنی پروژه‌های حمل‌ونقلی را تسریع کند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، در تشریح لزوم توسعه شبکه ریلی گفت: اگرچند سیستم محدود داشته باشیم بازگشت سرمایه کمتر خواهد بود.

افضلی به الزام هوشمندانه بودن انتخاب پروژه‌های ریلی اشاره کرد و گفت: مسئولان نباید در انتخاب این طرح‌ها برای تکمیل تحت تأثیر فشارهای محلی و منطقه ای قرار بگیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس به آنالیز مسیرها از سمت بخش خصوصی ازلحاظ برگشت‌پذیر بودن سرمایه اشاره کرد و گفت: انتقال بار از سیستم مواصلاتی بین‌المللی ازلحاظ هزینه مقرون‌به‌صرفه تر بوده و بازگشت سرمایه سریع‌تر است.

افضلی گفت: در بخشی از توسعه شبکه ریلی که به‌وسیله اعتبارات دولتی صورت می‌گیرد ،مسیرهای بین‌المللی و پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند باید در اولویت قرار گیرند.

او گفت: توجه به توسعه شبکه ریلی در کشور عامل رقابت در کاهش قیمت تمام‌شده کالاها و خدمات بوده ازاین‌رو باید در سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریلی توجه ویژه‌ای شود.

لینک کوتاه: https://rtcguild.ir/news/2050-8

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more