انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

معرفی ۴ هزار قطعه ناوگان داخل در نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی

خانه » اخبار سایت » معرفی ۴ هزار قطعه ناوگان داخل در نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی سعید رسولی مدیرهامل راه آهن ج.ا.ا در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی از ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط آهن اصلی با خطوط فرعی و مانوری به ۱۴ هزار کیلومتر خبر داد.

شبکه مویرگی ریلی کامل نیست
وی اضافه کرد: ۲۶ هزار دستگاه انواع واگن باری در کشور موجود است و ۱۷ هزار دستگاه واگن مسافری و ۹۰۰ دستگاه لوکوموتیو در ناوگان داریم.

رسولی با بیان این نکته که شبکه مویرگی ریلی کامل نیست و مراکز بار کمتر به شبکه ریلی متصل هستند اظهار کرد: اگر بخواهیم به هدف قانونگذار و جایگاه مطلوب ریلی برسیم کار زیادی داریم.

تاکید در حمل و نقل ریلی
ما در نشست‌های بین المللی می‌گوییم که راه‌آهن ایران مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و شخص اول نظام و کشور است. ایشان در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم تاکیدات زیادی در مورد حمل و نقل ریلی دارند.

رسولی گفت: اگر بخواهیم طبق بند ۲۴ مزیت رقابتی برای ریل ایجاد کنیم، باید راه‌آهن موجود را از نظر اقتصادی پایدار کنیم. وزیر راه و شهرسازی هم در اولین تاکیدات خود به اینجانب خواستند صنعت ریلی از جهت استفاده از توان داخل و خودکفایی تقویت شود.

وجود فرصت ها و ظرفیت های ارزشمند
مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی از جهت منابع مالی و صنعتی در کشور وجود دارد. وضعیت ما طوری نیست که با یک تحریم و تهدید زمین‌گیر شویم.

رسیدن به اقتصاد پایدار در اداره صنعت ریلی
رسولی با اشاره به همکاری با وزارت دفاع بیان کرد: طی مذاکرات مفصل با معاونان وزارت دفاع در بخش‌های زیرساخت، ناوگان، علائم، ارتباطات و سیگنالینگ بستر مهیایی در صنایع دفاعی کشور وجود دارد که ما در اداره صنعت ریلی به اقتصاد پایدار می‌رساند.

وی اضافه کرد: همچنین امروز از سامانه‌ای رونمایی می‌شود که بیش از ۴ هزار قطعه ناوگان که تولید داخل هستند معرفی می‌شود و قطعاتی از ناوگان که وارداتی هستند نیز معرفی می‌شوند تا شرکت‌های دانش بنیان با آنها آشنا شده و برای تولید داخل آن اقدام کنند.

افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی
مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: امروز نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در دل کارخانجات بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در تهران افتتاح شد که قطعات داخلی و همچنین قطعات وارداتی ناوگان در آن برای متقاضیان در معرض دید قرار گرفته است.

حضور موثر ایران در بازار منطقه
قطعا با حمایت‌های وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی خواهیم رسید. صنایع دفاعی کشور ظرفیت بالایی دارد و ما می‌توانیم در بازار و منطقه حضور مؤثر داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در نامه ای به رئیس دولت چهارهم، تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more