انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از بخش برون مرزی راه‌آهن خواف- هرات بازدید کرد: پاییز امسال؛ بهره‌برداری از راه‌آهن خواف- هرات

خانه » اخبار سایت » معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از بخش برون مرزی راه‌آهن خواف- هرات بازدید کرد: پاییز امسال؛ بهره‌برداری از راه‌آهن خواف- هرات

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در بازدید از بخش برون مرزی راه‌آهن خواف – هرات گفت: این مسیر ریلی با هدف توسعه ترانزیت ایران با دیگر کشورها، دریاهای آزاد و اروپا و دسترسی ریلی کشور افغانستان به کشورهای همجوار ایران و آب‌های آزاد در جنوب ایران، در پاییز سال جاری آماده بهره‌برداری است.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، عباس خطیبی به همراه استاندار هرات از بخش برون مرزی راه­‌آهن خواف- هرات بازدید کرد و به منظور اتمام عملیات اجرایی باقی مانده در این بخش ظرف مدت سه ماه تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی از بهره‌­برداری از این محور در پاییز سال جاری خبر داد و گفت:

این مسیر ریلی تا ایستگاه روزنک واقع در ۸۰ کیلومتری شهر هرات تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه راه­‌آهن، بنادر و فرودگاه­‌ها هدف اصلی از این بازدید را رسیدگی به روند عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر از این محور ریلی در خاک کشور افغانستان اعلام کرد و گفت:

همزمان با این بازدید عملیات جوشکاری در این بخش نیز آغاز شد.

خطیبی از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی این بخش از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه روزنک خبر داد و افزود:

عملیات اجرایی در ۳۰ کیلومتر از مسیر تکمیل شده است و با تحویل یک دستگاه زیرکوب عملیات رلواژ و جوشکاری در باقی مسیر آغاز شده است.

به نقل از روابط عمومی و امور بین­ الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ضمن تاکید بر تکمیل عملیات ریل گذاری و جوشکاری محور در خاک ایران ادامه داد:

‌مشکل اصلی ما تکمیل ساختمان ایستگاه در پایانه مرزی شمتیغ است که تلاش می­ شود اجرای آن نیز به برنامه برسد.

وی افزود:

در حال حاضر فیبر نوری کل مسیر کشیده شده است و ساختمان‌های ایستگاه شمتیغ نیز با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال ساخت است.

گفتنی است:

محور خواف- هرات ۲۲۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر آن در خاک ایران و ۱۴۰ کیلومتر آن در خاک کشور افغانستان قرار دارد.

در حال حاضر ۶۰ کیلومتراز بخش برون مرزی این مسیر ریلی توسط ایران در حال اجرا است و طراحی و اجرای بخش های باقیمانده توسط کشور افغاستان انجام می­‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

سرمایه‌گذاری در بخش ریلی جذابیتی ندارد!

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته ایران معتقد است حمایت‌های فقط «کاغذی» حاکمیت در ۲۵ سال گذشته و Read more

بررسی راهکارهای اصلاحی سامانه بارفرابران

جلسه طرح و توضیح راهکارهای اصلاحی سامانه بارفرابران روز چهارشنبه مورخ 27 فروردین ماه 1404 در محل دفتر انجمن برگزار Read more

نمایشگاه‌ بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته

اولین دوره از نمایشگاه‌ بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در تاریخ 29 تیر الی 1 مرداد ماه 1404 در Read more