انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

کاهش ۹۵ درصدی مسافرین حمل و نقل ریلی در زمان شیوع ویروس کرونا

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » کاهش ۹۵ درصدی مسافرین حمل و نقل ریلی در زمان شیوع ویروس کرونا

مشکلات شرکت های حمل و نقل ریلی ناشی از بیماری کرونا؛ عدم تحقق درآمدی معادل ۵۹۷۵ میلیارد ریال نسبت به مقدار قابل پیش بینی در سال قبل.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با توجه به همه گیرشدن بیماری کرونا شرکت های بخش حمل و نقل ریلی کشور با تنگناهای شدید مواجه شده‌اند.

متاسفانه برخی از شرکت های ریلی تا مرز ورشکستگی رسیده‌اند. از طرفی بر اساس دستور وزیر محترم راه و شهرسازی تمامی شرکت‌های حمل و نقل مسافری موظف هستند بنا به درخواست مسافران بدون کسر جریمه بلیت ها را استرداد نمایند. نسبت به سال گذشته تعداد مسافرین حمل ریلی کاهش ۹۵ درصدی داشته و متوسط واگن مسافری مورد استفاده در هر ماه که در مدت مشابه سال گذشته در حدود ۱۷۳۰ واگن بوده شدیداً کاهش یافته است. بر اساس اعداد اعلامی، شرکت های بخش حمل و نقل ریلی تنها به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا با عدم تحقق درآمدی معادل ۵۹۷۵ میلیارد ریال نسبت به مقدار قابل پیش بینی سال قبل مواجه شده اند. یادآور می‌شود مبلغ عدم تحقق درآمد برای کل شرکت ها بیشتر از این میزان می باشد، اعداد ذکر شده صرفاً مربوط به شرکت‌هایی است که تا کنون محاسبات خود را انجام داده‌اند و مابقی شرکت‌ها در آن لحاظ نشده و در حال محاسبه می باشند.

از این میزان، مبلغ ۵۰۵۸  میلیارد ریال مربوط به کاهش درآمد شرکت های حوزه حمل مسافر و مبلغ  ۹۱۶ میلیارد ریال مربوط به کاهش درآمد شرکت های حوزه حمل بار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در نامه ای به رئیس دولت چهارهم، تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more