انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

اتمام عملیات زیرسازی پروژه خط دوم اردكان- ارژنگ

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » اتمام عملیات زیرسازی پروژه خط دوم اردكان- ارژنگ

مدیر كل راه آهن یزداعلام كرد: به منظور ارتقاء ایمنی و كاهش توقف قطارها، پروژه احداث خط دوم اردكان- ارژنگ به طول ۱۹ هزار و ۴۰۰ متر در دستور كار این اداره كل قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی در این باره گفت: با توجه ترافیك سنگین قطارهای باری محور چادرملو- ارژنگ و در جهت ارتقاء ایمنی و سیر روان قطارها، پروژه احداث خط دوم اردكان- ارژنگ به طول ۱۹ هزار و ۴۰۰ متر در دستور كار اداره راه آهن یزد قرار گرفت.

مدیر كل راه آهن یزد تصریح كرد: عملیات زیرسازی و پل سازی پروژه مذكور با پیشرفت ۱۰۰ درصدی همراه است و عملیات ریل گذاری نیز از ایستگاه ارژنگ آغاز شده كه حدود ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه خاطر نشان كرد: ریل گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ متر انجام شده و ۷ كیلومتر تراورس و ریل آماده مونتاژ و ۵ كیلومتر بالاست قشر اول نیز تخلیه شده است.

داودی بیان داشت: با احداث خط دوم محور مذكور شیب و فراز آن از ۱۲ در هزار به زیر ۱۰ در هزار كاهش خواهد یافت.

پیش بینی می شود نیمه اول سال آینده این پروژه مورد بهره برداری قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more