انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

تاثیر افزایش اجاره لکوموتیو بر صنعت ریلی

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » تاثیر افزایش اجاره لکوموتیو بر صنعت ریلی

طبیعی است که شرکت‌ها، تاثیر این افزایش تعرفه را یا با افزایش قیمت حمل نشان بدهند و یا باید از حق مالکانه خود بکاهند که در هر صورت، اگر شرکت‌های مالک واگن، قیمت حمل را در رقابت نتوانند بالا ببرند و نخواهند که مشتریان خود را از دست بدهند، قطعا از حق مالکانه خود کم می‌کنند و این، یعنی باید سود کمتری دریافت کنند تا بتوانند آن بار را حمل کنند.

افزایش تعرفه حمل کالا از طریق حمل‌ونقل ریلی و تاثیر مستقیم آن بر کاهش حمل بار و مسافر از طریق شبکه ریلی، همانقدر که به بدنه این صنعت فشار مالی وارد می‌کند، به همان اندازه هم فرصت استفاده از این صنعت را از اقتصاد، صاحبان بار و محیط زیست کشور می‌گیرد.

به نقل از تین‌نیوز، شرکت راه‌آهن طبق بخش‌نامه‌ای، تعرفه اجاره لکوموتیو را از اول تیرماه سال جاری افزایش داده است. اتفاقی که به اعتقاد فعالان بخش ریلی می‌تواند از حجم حمل بار و مسافر در حوزه ریلی بکاهد.

محمدجواد انتظاری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه (جاده ریل دریا) و کارشناس صنعت ریلی در اینباره به خبرنگار ما گفت: تاریخ صدور این بخش‌نامه از اول تیرماه است اما بخش‌نامه از اوایل آذرماه اِعمال شده است. این به این معنی است که تاثیر این تغییر که بدون اطلاع بخش خصوصی اتفاق افتاده و پس از انجام کار به بخش خصوصی بخش‌نامه شده، از همین ایام به بعد در توسعه صنعت ریلی دیده خواهد شد.

این کارشناس ریلی افزود: این افزایش تعرفه فقط روی کار شرکت‌های لکوموتیو تاثیر ندارد، بلکه بر اوضاع شرکت‌های باری و مسافری هم به‌دلیل افزایش قیمت حمل و افزایش حق دسترسی تاثیر خواهد داشت. و نهایتاً بر کل صنعت ریلی با توجه به نیاز مبرم کشور به توسعه آن، تاثیر منفی خواهد داشت.

محمدجواد انتظاری گفت: طبیعی است که شرکت‌ها، تاثیر این افزایش تعرفه را یا با افزایش قیمت حمل نشان بدهند و یا باید از حق مالکانه خود بکاهند که در هر صورت، اگر شرکت‌های مالک واگن، قیمت حمل را در رقابت نتوانند بالا ببرند و نخواهند که مشتریان خود را از دست بدهند، قطعاً از حق مالکانه خود کم می‌کنند و این یعنی باید سود کمتری دریافت کنند تا بتوانند آن بار را حمل کنند.

لینک کوتاه: https://rtcguild.ir/?p=2540&preview=true

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more