انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از بخش برون مرزی راه‌آهن خواف- هرات بازدید کرد: پاییز امسال؛ بهره‌برداری از راه‌آهن خواف- هرات

خانه » اخبار سایت » معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از بخش برون مرزی راه‌آهن خواف- هرات بازدید کرد: پاییز امسال؛ بهره‌برداری از راه‌آهن خواف- هرات

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در بازدید از بخش برون مرزی راه‌آهن خواف – هرات گفت: این مسیر ریلی با هدف توسعه ترانزیت ایران با دیگر کشورها، دریاهای آزاد و اروپا و دسترسی ریلی کشور افغانستان به کشورهای همجوار ایران و آب‌های آزاد در جنوب ایران، در پاییز سال جاری آماده بهره‌برداری است.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، عباس خطیبی به همراه استاندار هرات از بخش برون مرزی راه­‌آهن خواف- هرات بازدید کرد و به منظور اتمام عملیات اجرایی باقی مانده در این بخش ظرف مدت سه ماه تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی از بهره‌­برداری از این محور در پاییز سال جاری خبر داد و گفت:

این مسیر ریلی تا ایستگاه روزنک واقع در ۸۰ کیلومتری شهر هرات تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه راه­‌آهن، بنادر و فرودگاه­‌ها هدف اصلی از این بازدید را رسیدگی به روند عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر از این محور ریلی در خاک کشور افغانستان اعلام کرد و گفت:

همزمان با این بازدید عملیات جوشکاری در این بخش نیز آغاز شد.

خطیبی از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی این بخش از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه روزنک خبر داد و افزود:

عملیات اجرایی در ۳۰ کیلومتر از مسیر تکمیل شده است و با تحویل یک دستگاه زیرکوب عملیات رلواژ و جوشکاری در باقی مسیر آغاز شده است.

به نقل از روابط عمومی و امور بین­ الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ضمن تاکید بر تکمیل عملیات ریل گذاری و جوشکاری محور در خاک ایران ادامه داد:

‌مشکل اصلی ما تکمیل ساختمان ایستگاه در پایانه مرزی شمتیغ است که تلاش می­ شود اجرای آن نیز به برنامه برسد.

وی افزود:

در حال حاضر فیبر نوری کل مسیر کشیده شده است و ساختمان‌های ایستگاه شمتیغ نیز با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال ساخت است.

گفتنی است:

محور خواف- هرات ۲۲۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر آن در خاک ایران و ۱۴۰ کیلومتر آن در خاک کشور افغانستان قرار دارد.

در حال حاضر ۶۰ کیلومتراز بخش برون مرزی این مسیر ریلی توسط ایران در حال اجرا است و طراحی و اجرای بخش های باقیمانده توسط کشور افغاستان انجام می­‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

ورود کمیسیون اصل نود به ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت قطار

ایسنا حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: امروز جلسه‌ای با Read more

تاخیر بیش از حد، پروژه ریلی را از حالت اقتصادی خارج می‌کند؛ برشماری دلایل و تبعات مخرب تاخیر در اجرای پروژه‌های ریلی

ترابران حمیدرضا احدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس ارشد ریلی درباره علت طولانی شدن پروژه‌های ریلی Read more

خلاصه‌ای از سه روز نمایشگاه هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور ۳۱۲ شرکت حمل‌ونقل بخش خصوصی، Read more