انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

هدف‌گذاری ترانزیت ۵۰ میلیون تن بار در سال

خانه » اخبار سایت » هدف‌گذاری ترانزیت ۵۰ میلیون تن بار در سال

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هدف گذاری ایران در ترانزیت بار سالانه ۵۰ میلیون تن است، راه آهن خواف – هرات می تواند فرصت مناسبی برای تاجران ایرانی و افغانی باشد.

به گزارش الهام زرقانی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه راه آهن خواف- هرات، بیان کرد: امروز در تعامل کم‌نظیر و همکاری هماهنگ بین دو کشور ایران و افغانستان موفق شدیم ریل دوستی و محبت ماندگار را بین دو کشور ایران و افغانستان اجرایی و عملیاتی کنیم.

«دو ملت، یک فرهنگ، یک تاریخ»
شعار «دو ملت، یک فرهنگ، یک تاریخ» شعار ماندگاری است که در این عرصه کمک می‌کند تا همواره بتوانیم پیوندهای دوستی و همکاری دو ملت را گسترش دهیم.

اجرای پروژه راه‌آهن خواف- هرات به طول ۲۲۵ کیلومتر در برنامه قرار داشت.

۱۴۰ کیلومتر آن را که در برنامه بود امروز با فرمان روسای جمهور دو کشور ایران و افغانستان افتتاح شد.

برای ۸۵ کیلومتر باقیمانده در تلاش هستیم تا با همکاری متفاوت‌تر بتوانیم از اتصال کامل این خط، بهره‌مند شویم.

این خط ریلی قابلیت جابه‌جایی ۶ میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر در سال را دارد که به دومین مرکز جمعیتی کشور افغانستان متصل شده و امروز که این خط برقرار می‌شود سهم بزرگی در ترانزیت برای کشور افغانستان و برای تبادلات بین دو کشور و تجار ایران و افغانستان فراهم می‌کند.

در سال جاری بیش از ۱۰ میلیون تن بار ترانزیتی بین دو کشور، کشورهای منطقه و بنادر جنوبی و شمالی و کریدور شرق- غرب و شمال- جنوب تبادل شد.

هدف‌گذاری برای رسیدن به ۵۰ میلیون تن بار در سال برای ترانزیت است که در دستور کار قرار دارد و با این روش، سهم قابل‌ملاحظه‌ای در افغانستان و از طریق افغانستان و بالعکس به نقاط مختلف جهان فراهم می‌شود.

بارهایی که امروز این خط ریلی با فرمان روسای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان جابه جا می‌کنند، حکایت از استقبال فوری و کم‌نظیر افغانستان است.

از طریق این مسیر، بار ترانزیتی به اروپا جابه جا می‌شود و ما امروز می‌توانیم سهم بزرگ‌تری را در گسترش تجارت ریلی برای دو کشور فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در نامه ای به رئیس دولت چهارهم، تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more